کد خبر: 198147 - تاریخ: شنبه، 8 فوریه 2020 - 09:13

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ؛

راه‌اندازی صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه کشاورزی/ ۷۰ محصول در گیلان کشت می‌شود

درجانی به اشاره به افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به ۱۵۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: با این افزایش سرمایه، صندوق‌های شهرستانی راه‌اندازی می‌شود تا به کشاورزان، وام و تسهیلات کم بهره با شرایط آسان واگذار شود.

به گزارش خوبان، «علی درجانی» با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،، گفت: سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر در راستای توسعه پایدار کشاورزی واشتغال استان ۴۰ پروژه عمرانی و تولیدی خدماتی را با اشتغال بالای ۶۰۰ نفر به بهره‌برداری رسانده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۱۲ میلیارد تومان در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، بخش دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در پی افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار روستایی بهره‌مند شده‌اند.

درجانی با اشاره به اینکه گیلان در تولید محصولاتی از جمله بادام زمینی، برنج، مرکبات، چای و فندق پیشگام است، تاکید کرد: بیش از ۷۰ نوع محصول در گیلان در حال کشت و کار است که در ۲۰ عنوان آن حائز رتبه‌های برتر کشوری هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان با داشتن کمتر از ۰٫۹ درصد وسعت خاک کشور، بیش از ۳٫۵ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی را در خود جای داده است.

وی سیاست عمده جهاد کشاوری در سال‌های اخیر را توجه به زنجیره تولید از مزرعه تا سفره عنوان کرد و گفت: توجه به صنایع تبدیلی، صنایع تکمیلی و موضوعات مرتبط با بازریابی، بازاررسانی و مسائل مربوط به سردخانه و انبارداری از سیاست‌های عمده جهاد کشاورزی است.

درجانی با اشاره به اینکه طبق سیاستهای برنامه ششم توسعه، ظرفیت تبدیلی در گیلان باید به ۳۷۰ هزار تن برسد، تصریح کرد: خوشبختانه استان گیلان در مقایسه با کشور وضعیت مناسبی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به واگذاری تسهیلات کم بهره به صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اشاره و اضافه کرد: از سال گذشته با حمایت استاندار گیلان، بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مختلف و سرمایه گذاری واگذار شده است.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی گیلان از جهت اشتغال، سهم فراوری و اقدامات در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

درجانی به راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در گیلان اشاره و تاکید کرد: این صندوق به عنوان یک سازه حمایتی اقتصادی در کشور شکل گرفت و تمام مبانی قانونی در بحث پیگیری‌های اعتباری در این حوزه را انجام می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: این صندوق از سال ۸۷ با سرمایه ۲۶۰ میلیون تومان در گیلان آغاز به کار کرد و طی ۱۰ سال، سرمایه آن به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های استاندار گیلان، بعد از یک سال سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان امروز به بالای ۴۲ میلیارد تومان رسیده است.

درجانی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها می‌خواهیم سرمایه صندوق را در کوتاه مدت به ۱۵۰ میلیارد تومان برسانیم، اذعان کرد: با تحقق این برنامه، صندوق‌های شهرستانی راه‌اندازی می‌شود تا به کشاورزان، وام و تسهیلات کم بهره کمتر از چهار درصد با شرایط آسان واگذار شود.

پایان پیام/۱۶۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads