به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در جمع خبرنگاران، نقش مشاوره و مددکاری پلیس را در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر دانست و اظهار کرد: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نظیر طلاق، خیانتهای زناشویی، اعتیاد و توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع، بحرانهای روانی از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس است.
این مقام انتظامی با بیان اینكه همه ما اغلب در معرض مشکلات و مسائلی قرار میگیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیات، به همفکری با مشاوران خبره و متبحر نیاز پیدا میکنیم، افزود: تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ میدهد، گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران میسازد.
وی با اعلام اینكه مشاوره، یک فرآیند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک میشود كه اهداف خود را مشخص کنند، بیان کرد: مشاوره موجب میشود كه افراد تصمیمگیری مناسب داشته باشند و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.
سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینكه مشاوران مستقر در مراکز مشاوره و کلانتریها دلسوزانه تلاش دارند تا با بهترین و به روزترین شیوهها و متدهای روانشناختی بتوانند در جهت اصلاح باورهای اشتباه مراجعه کنندگان اقدام كنند، گفت: مشاوران در زمینه روابط زناشویی، ازدواج، تربیت فرزندان، پذیرش قوانین اجتماعی، برقراری روابط و تعاملات سالم در جامعه و در نتیجه، کاهش هر چه بیشتر میزان بزهکاری و ناهنجاری در سطح اجتماع تلاش میكنند.
معاون اجتماعی پلیس گیلان در ادامه فعالیتهای مرکز و دوایر مشاوره کلانتریهای سطح استان را در دو ماهه اول سالجاری تشریح كرد و افزود: در دو ماهه اول سالجاری، هزار و 36 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره کلانتریها مراجعه كردهاند که از این تعداد، 174 نفر مراجعان به مرکز مشاوره و 862 نفر نیز مراجعان به دوایر مشاوره کلانتریها را تشکیل میدهند.
این مقام انتظامی با بیان اینكه از بین مراجعان به دوایر مشاوره کلانتریها 496 نفر (شاکیان) پرونده ارجاعی و 366 نفر خودمعرف (بدون شکایت از فرد خاصی و جهت دریافت خدمات مشاورهای) به این دوایر مراجعه كردهاند، تصریح کرد: از 496 پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتریها با تلاش کارشناسان دوایر مشاوره و مددکاری، 389 پرونده معادل 78.4 درصد پروندهها به صلح و سازش منجر شده است.
سرهنگ جعفری خیرخواه در ادامه با بیان اینكه تنوع مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی با 36.6 درصد، مشکلات تربیتی با 23.3 درصد، مشاوره تحصیلی با 12.5 درصد، مشکلات روانی با 11.6 درصد، مشاوره فردی با 8.9 درصد، مشاوره ازدواج با 3.4 درصد و بقیه مشکلات حقوقی و شغلی بودهاند، گفت: همچنین تنوع مراجعان به دوایر مشاوره کلانتریها نیز به ترتیب عبارتند از: مشکلات خانوادگی با 54.3 درصد، نزاع و درگیری با 20.4 درصد، مشکلات حقوقی با 13.6 درصد، مشکلات اجتماعی با 8.6 درصد و بقیه نیز سایر مشكلات میباشند.
انتهای پیام/55
قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه امامزاده ابراهیم شفت محرز است
۱۵۰۰ متر مربع از معابر روستای کویشا آسفالت شد
سمفونی ایلجار در فصل کشت و کار شالیزارهای خمام
پور رمضانعلی قهرمان مسابقات بین الملی شطرنج فرانسه شد
«حسن آدمیت»رسماً به عنوان فرماندار خمام منصوب شد