کد خبر: 81642 - تاریخ: جمعه، 12 ژوئن 2015 - 20:30

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه؛

کشاورزی؛ شغلی مقدس، پایدار و اساسی/ همه وزارتخانه ها در ترویج کشاورزی همکاری کنند

حجت الاسلام عاشوری گفت: لازم است کشاورزی هميشه مورد حمايت جدي قرار گيرد به طوري که جوانان ما با افتخار اعلام کنند که شغلشان کشاورزي است. نه اينکه هرکس توانايي و استعدادي دارد جذب مشاغل پردرآمد و صنعتي شده و به مراکز استان ها يا پايتخت مهاجرت کند، و آنکس که هيچ راه مفرّي برايش نمانده از روي ناچاري آن هم بصورت موقت به کار کشاورزي تن بدهد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام، با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: همانگونه كه ماشين‏هاي با باطري ضعف، در سراشيبي ‏روشن مي‏شوند؛ ماه رمضان هم سراشيبي عبادت و تلاوت و تدبير و تفسير، است.

 

وی با اشاره به نزول «صحف» بر ابراهیم علیه السلام در شب اول ماه رمضان گفت: روايات فراواني بر این موضوع دلالت دارند که بسياري از كتب آسماني، از جمله پنج كتاب معروف آسماني (صحف ابراهيم، تورات موسي، زبور داوود، انجيل عيسي و قرآن مجيد) در ماه مبارك رمضان نازل شده اند.

 

امام جمعه خمام در ادامه به هفته جهادکشاورزی اشاره نمود و اظهار داشت: براي توسعه و ترويج کشاورزي، همه وزارتخانه ها بايد همکاري کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری کشاورزي را يک شغل مقدس، پايدار و اساسي دانست که غذاي سالم بشر را تأمين مي کند و افزود: کشاورزی باید افراد را در منطقه و محل خودشان و در کنار خانواده و فاميل مشغول به کار سازد.

 

امام جمعه خمام تصریح کرد: لازم است کشاورزی هميشه مورد حمايت جدي قرار گيرد؛ به طوري که جوانان ما با افتخار اعلام کنند که شغلشان کشاورزي است. نه اينکه هرکس توانايي و استعدادي دارد جذب مشاغل پردرآمد و صنعتي شده و به مراکز استان ها يا پايتخت مهاجرت کند، و آنکس که هيچ راه مفرّي  برايش نمانده از روي ناچاري آن هم بصورت موقت به کار کشاورزي تن بدهد و منتظر باشد تا هر موقع فرصت مناسبي پيش آمد او هم به جرگه بيکاران پردرآمد بپيوندد.

 

خطیب جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به 26 خرداد ماه سالروز شهادت جوانمردان هيئت هاي مؤتلفه اسلامي است، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان، ارتحال آیت الله امینیان را تسلیت گفت و اضافه کرد: خداوند ان شاءالله ايشان را با ائمه طاهرين محشور بفرمايد.

 

انتهای پیام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads