کد خبر: 48250 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 آوریل 2014 - 18:20

نجفی:

فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلي ملحق می شود

استاندار گیلان از الحاق فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلي خبرداد.

به گزارش خوبان: محمد علی نجفی در دیدار با مدیرکل فرودگاه گیلان افزود: الحاق اين فرودگاه به منطقه آزاد انزلي موجب تقويت زيرساخت هاي سرمايه گذاري در استان خواهد شد.

وی در اين ديدار با قدرداني از افزايش 42 درصدي ورود گردشگران به گيلان با استفاده از پروازهاي نوروزي اظهارداشت: ورود 23 هزار گردشگر از طريق 222 پرواز به خوبي نشان دهنده ظرفيت مناسب حمايت از اجراي طرح هاي توسعه اي در اين فرودگاه است.

نجفي فرودگاه سردار جنگل را يكي از مهمترين مولفه هاي توسعه اقتصادي استان خواند و گفت: با الحاق فرودگاه سردار جنگل به منطقه آزاد انزلي كه مستلزم تصويب هيئت وزيران است مي توان برنامه هاي بلند مدت و كلان اقتصادي را در استان اجرايي کرد.

وي افزود: افزايش شعاع منطقه آزاد انزلي همچنين علاوه بر فراهم كردن شرايط تسهيل جذب سرمايه گذاران موجب افزايش گردشگران و ارتقا ظرفيت هاي گردشگري خواهد شد.

استاندار گیلان همچنين با اشاره به اينكه با الحاق فرودگاه سردار جنگل سرمايه گذاران و گردشگراني خارجي مي توانند بدون ويزا وارد اين منطقه شوند، اذعان داشت: با توجه به اين موضوع  راه اندازي ساختمان جايگاه تشريفات اختصاصي به منظور انجام مذاكرات سرمايه گذاري و ورود گردشگران همچون ديگر فرودگاههاي بزرگ كشور ضروري است ضمن اينكه ساختمان فعلي پاويون نيز بايد تجهيز شود.

وی در ادامه بر برقراري پروازهاي عتبات عاليات از فرودگاه رشت نيز تاكيد كرد.

مدیر کل فرودگاه گیلان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو گفت: آمار مسافران هوایی نوروز امسال استان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 42.40 درصد رشد داشته است.

فتاح رضوانی وضعیت خدمات رسانی را در فرودگاه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن زیر ساخت های قابل توجه آماده ارائه خدمات به شرکت های هواپیمایی و مسافران هوایی است.

وی همچنین اظهارداشت:  با توجه به جاذبه های بی بدیل گردشگری، اماکن زیارتی گیلان و وجود منطقه آزاد تجاری انزلی همه مسئولان مرتبط دست اندر کار از جمله فرودگاه باید برای رونق و رشد سفرهای هوایی برون مرزی اهتمام ویژه ای را انجام دهند.

مدير كل فرودگاه گيلان در ادامه رشد جمعیت استان و افزایش تقاضای سفر هوایی را دو عامل مهم در خصوص لزوم افزایش مساحت فرودگاه دانست و یادآورشد: با توجه به نبود فرودگاه اقماری در استان به عنوان پشتیبان و درخواست شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیرهای مختلف که رو به فزونی است، ایجاد زیر ساخت های لازم و مورد نیاز را می طلبد که این مسئله تملک اراضی اطراف فرودگاه را برای پیاده سازی طرح جامع فرودگاهی ضروری می سازد و باید به این قضیه بطور ویژه توجه شود.

 منبع: مهر
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads