به گزارش خوبان، «سعید رسولی» در جمع خبرنگاران به اهمیت راه آهن آستارا _ رشت در کریدور شمال _ جنوب اشاره کرد و گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر توسط ایران انجام می شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با تکمیل خط ریلی آستارا _ رشت و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا سهم جابه جایی بار ریلی کشور در کریدور شمال -جنوب افزایش یابد.
وی تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کار خود را در این خصوص در گیلان آغاز کرده و مشغول ارزیابی اراضی هستند.
رسولی ادامه داد: پیمانکار خط ریلی آستارا – آستارا متعهد شده امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری و سکوهای تخلیه و بارگیری را هر چه سریعتر در پایانه ریلی ایجاد کند.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث کامل کریدور های کشور به ویژه کریدور شمال – جنوب و خط ریلی آستارا _ رشت در سیاست های توسعه ای و اقتصادی کشور تاکید شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به اتمام هرچه سریعتر خط ریلی آستارا _ رشت تاکید دارد.وی با اشاره به اینکه خط ریلی آستارا _ رشت تنها حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است، خاطر نشان کرد: این پروژه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه اهمیت اقتصادی بالایی دارد.رسولی با بیان اینکه پایانه ریلی آستارا در حال ساخت است، گفت: همزمان با ساخت پایانه بهره برداری از آن آغاز شده و کارگاه فعال است.
پایان پیام/۱۶۳
سمفونی ایلجار در فصل کشت و کار شالیزارهای خمام
پور رمضانعلی قهرمان مسابقات بین الملی شطرنج فرانسه شد
«حسن آدمیت»رسماً به عنوان فرماندار خمام منصوب شد
جام حذفی فوتبال؛ رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد