کد خبر: 105672 - تاریخ: جمعه، 4 مارس 2016 - 14:53

حجت الاسلام عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه خمام:

دشمنان نظام اسلامي ايران‏، هيچگاه از حضور مردم در انتخابات خرسند نبودند/جوانان کشور، نياز به اشتغال و حس عزت و سربلندي دارند

روز 20 اسفند به مناسبت نخستين حضور مقام معظم رهبري در جمع كاروان‏هاي راهيان نور، به روز ملي راهيان نور نامگذاري شده است. كاروان‏هاي راهيان نور، فرصتي براي خودسازي انقلابي نسل جديد انقلاب اسلامي مبدل شده است.

به گزارشخوبان:حجت الاسلام عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه خمام در خطبه‌ دوم در سخنانی ضمن آغاز هفته منابع طبيعي گفت: از روز 15 اسفند تا 22 اين ماه، «هفته منابع طبيعي تجديد شونده» است که اولين روز آن به نام روز درختکاري نامگذاري شده است. در آيات قرآن کريم از درختان ميوه بعنوان ايجاز الهي ياد شده و خداوند سبحان در بيش از بيست آيه به بيان راز و رمز رويش گياهان پرداخته و در بسياري از آيات نيز آن را تشبيه به معاد و رستاخيز انسان کرده است. هفته منابع طبيعي، بهانه اي است جهت آشنايي هرچه بيشتر مردم با اهميت اين نعمت بزرگ خداوند که تأثير مستقيم در پاکي، طراوت و شادابي محيط زيست انسان دارد.

امام جمعه خمام افزود : خداوند اجازه بهره برداري مشروع و بدون اسراف از نعمت هايش را به بشر داده است. لکن بشر نيز بايد قدردان اين نعمت باشد و از تخريب و آلوده کردن طبيعت و محيط زيست خود جلوگيري کند. اين طبيعت و محيط زيست شامل درياها و رودخانه ها، جنگل ها و درختان، حيوانات اهلي و وحشي و تمام چيزهايي که تأثير متقابل با انسان دارند مي شود. خداوند، طبيعت را به گونه اي آفريده که مي تواند آلودگي هاي عادي و معمولي را تجزيه و تصفيه کند و حتي تخريب هاي ناگزير از زندگي بشر را هم ترميم نمايد. لکن سوء استفاده هاي برخي افراد و سودپرستي برخي از شرکت هاي صنعتي که در اثر انحراف و بي تقوايي حاصل مي شود، صدمات جبران ناپذيري به آن وارد مي کند. امروزه تقريباً اکثر رودخانه هاي ما آلوده هستند و اين گناهي نيست که خداوند به سادگي از آن بگذرد. همين نهضتي که براي کاشت درختان و احياي جنگل ها صورت گرفته بايد براي نجات رودخانه ها و جلوگيري از دفع فاضلاب به آنها نيز راه انداز شود، تا همچون هواي پاک از آب سالم نيز برخوردار شويم.

حجت الاسلام عاشوری گفت: روز 20 اسفند به مناسبت نخستين حضور مقام معظم رهبري در جمع كاروان‏هاي راهيان نور، به روز ملي راهيان نور نامگذاري شده است. كاروان‏هاي راهيان نور، فرصتي براي خودسازي انقلابي نسل جديد انقلاب اسلامي مبدل شده است و عامل خنثي‏ کننده جنگ نرم نظام سلطه در قالب شبيخون‏هاي فرهنگي محسوب مي‏شود. جامعه امروز ما نياز ويژه‏اي به تغذيه فرهنگ غني اسلام دارد كه كاروان‏هاي راهيان نور و سفرهاي زيارتي به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور مي‏تواند تا حدود زيادي اين مهم را ياري رساند. آشنايي بي‏واسطه با پيشكسوتان جهاد و شهادت، تأثير وضعي در مخاطبان خود به‏جا گذاشته و بلاترديد سبب انس نسل نو با اسوه‏هاي نسل گذشته مي‏شود؛ به طوري که خواهند گفت:«يا ليتنا کنّا معکم فنفوز فوزا عظيما»(زيارت وارث) يعني«اي کاش ما هم با شما بوديم و به آن فلاح و پيروزي بزرگ نائل مي شديم». شهداي ما هم مي گفتند:«يَا لَيتَ قَومِي يَعلَمُونَ* بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَ جَعَلَنِي مِنَ المُکرَمِينَ»(يس/27-26) يعني«اي کاش قوم من مي دانستند* که پروردگارم مرا آمرزيده و از گرامي داشتگان قرار داده است». بنابراين ديگر کسي نگويد: حالا چه کسي خبر آورده که آن طرف چه خبر است!. چون قرآن کريم، اين خبرها را به ما داده است. اين سفرنامه الهي کاملا متقن و حق است:«وَ مَن اَصدَقُ مِنَ اللهِ قِيلاً»(نساء/122) يعني«و کيست که در گفتار و وعده هايش، از خدا صادق تر باشد.

حجت الاسلام عاشو.ری گفت: خداوند سبحان را سپاسگذاريم که توفيق برگزاري انتخابات موفقي را در هفته گذشته به ملت و مسئولين کشور ما عنايت کرد؛ و حماسه اي ديگر بر اوراق درخشان انقلاب اسلامي ما افزود. اين امر دو وظيفه بزرگ بر دوش همه آحاد کشور بجا مي گذارد: يکي شکرگذاري به پيشگاه خداوند متعال؛ و ديگري خدمت بي منت به مردم مسلمان ايران.لازم به ذکر است که رأي مردم، قبل از اينکه رأي به فلان شخص يا بهمان جريان سياسي و گرايش هاي حزبي باشد، رأي به نظام اسلامي و بيعت مجدد با رهبري است.دشمنان نظام اسلامي ايران‏، هيچگاه از حضور مردم در انتخابات خرسند نبودند و هميشه مردم را به تحريم انتخابات تحريک مي کردند. اما اين بار مي‌دانستند که اگر باز هم مردم را دعوت به تحريم انتخابات کنند، بار ديگر تيرشان به سنگ خواهد خورد. لذا ناشيانه کوشيدند تا از يک جريان خاص در کشور حمايت کنند؛ که متأسفانه آن جريان خاص هم حاضر نشد از اين حمايت بيگانه اعلام برائت کند!. و اينها همه نشانه هايي است که بصيرت ملت را در طرفداري از جريانهاي سياسي را مي طلبد.

امام جمعه خمام تصریح کرد: اصل برپايي پرشکوه انتخابات، در ميان يک منطقه جنگ زده و پرآشوب، پيروزي بزرگي براي نظام اسلامي ايران و شکست سنگيني براي دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي بود؛ اما عده‌اي اصرار دارند بدون توجه به اصل اين پيروزي بزرگ، خود را پيروز انتخابات نشان بدهند. جوانان کشور، نياز به اشتغال و حس عزت و سربلندي دارند. و اين چيزي است که با پيروز شدن کساني و يا مغلوب شدن ديگران در ميدان انتخابات، تغيير نمي کند. بلکه اکنون برگزيدگان ملت بايد با جديت تمام بدنبال اجراي وعده هاي خود و أخذ مطالبات کشور، از قلدورهاي جهان در دوران پسابرجام باشند.

وی افزود : آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، اعلام کرده که ايران به همه تعهدات خود عمل کرده است. اما در نقطه مقابل، هنوز سوئيفت باز نشده! و تاکنون حتي يک ال‌سي هم باز گشايش نيافته است! تحريم هاي ظالمانه، همچنان سرجاي خود هستند! رکود عميق و بي‌سابقه اي کشور را فرا گرفته و امکان دارد در سال آينده بدتر هم بشود! اين يعني بيکاري عده بيشتر! تعطيلي کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي زيادتر! افزايش قيمت کالاهاي اساسي تر! و … چيزي که نمي تواند با ادعاي پيروزي در انتخابات حل شود.

امام جمعه خمام در پایان خطبه گفت: مشکل اصلي مردم ما، پيروزي اين جناح يا شکست آن جناح سياسي نيست، بلکه بيکاري و رکود و تعطيلي اقتصاد کشور است. ميدان نبرد، نه صندوق هاي رأي که کف کارخانه‌ها و مزارع است. نبايد وقت مسئولين کشوري، از چندين ماه قبل انتخابات تا چند ماه بعد انتخابات، صرف رقابت‌هاي جناحي شود! مبادا بعد از برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس، همه توان کشور صرف پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آينده گردد.

 

انتهای پیام/21211


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads