کد خبر: 9332 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2012 - 15:33

لاریجانی: فرزین هم نگران بود

اجرای فاز دوم به این معناست که آب و برق و گاز و بنزین گران شود و در شرایط فعلی هرکسی که محاسبه درست داشته باشد متوجه می‌شود که این فشار بر مردم است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یادواره سرداران و شهدای تدارکات سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از خصوصیات دفاع مقدس این است که افرادی که توانمندی و روحیه مجاهدت داشتند شگفتی‌هایی را در جنگ به وجود آوردند واین یک امری است که به سادگی همیشه رخ نمی‌دهد و در یک مقطعی این ویژگی‌ وجود داشت که آن صحنه، صحنه دفاع مقدس بود.

وی افزود: در صحنه دفاع مقدس افراد بر اساس احساس وظیفه وارد صحنه شدند و تمام شرایط سخت را تبدیل به یک فرصت کردند؛ مثلاً در آن زمان صنعت کشور به سمت مسائل دفاعی رفت که این یک سلیقه نبود بلکه نیاز کشور بود.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر نیروها و مدیران زبده‌ای وجود دارند که از سابقه مجاهدت برخوردارند و این افراد آمادگی دارند که در شرایط کنونی به وظایف خود عمل کنند و مهم این است که بدانیم این سرمایه‌ها موجودند و به سراغشان برویم.

رئیس قوه مقننه در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی هم اظهار داشت: من خیلی مطالعه در این زمینه ندارم ولی خیلی مهم است که از ظرفیت‌های کشور استفاده شود؛ افرادی که چارچوب قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول دارند باید از ظرفیتشان در ابعاد مختلف استفاده کرد.

لاریجانی در خصوص حق نمایندگان برای استیضاح وزرا هم گفت: کسی مانع نمایندگان برای استیضاح نیست و این مسئله حق نمایندگان است؛ ممکن است تشخیص خود نمایندگان در مورد موضوعی عوض شود و بگویند که در شرایط فعلی که احتیاج به همبستگی بیشتر داریم در حوزه‌های اقتصادی نظارت خود را قوی کنند.

وی گفت: ممکن است همیشه اولویت‌هایی وجود داشته باشد و این حرف معقولی است؛ ممکن است اشکالاتی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد اما در مجموع وضع فعلی اولویت‌هایی هم وجود دارد و این خیلی پسندیده است که نمایندگان اولویت‌های کشور را بر نظارت قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند.

رئیس قوه مقننه در خصوص طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم اظهار داشت: ‌صلاح‌دید در این رابطه را خود نمایندگان تشخیص می‌دهند و هیئت‌رئیسه نمی‌تواند جای نمایندگان صلاح‌اندیشی کند؛ نمایندگان هر کدام خودشان تصمیم می‌گیرند و مثل قوه مجریه نیست که به آنها دستور بدهند؛ مصلحت‌سنجی‌ها درون پارلمان صورت می‌گیرد لذا اگر تشخیص نمایندگان روی مسئله‌ای باشد هیئت‌رئیسه وظیفه دارد که آن موضوع را بررسی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری گفت: هرچه هماهنگی‌ها در سطوح مختلف میان مسئولان بیشتر باشد مفید است و این مسئله در برهه کنونی هم اهمیت بیشتری دارد؛ البته هر قوه سر جای خودش وظیفه‌اش را بر عهده می‌گیرد و آن را باید درست انجام بدهد؛ هماهنگی بین قوا به معنای نفی وظایف هر قوه نیست بر همین اساس هر قوه وظیفه خودش را انجام دهد.

لاریجانی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی‌ها هم گفت: آقای فرزین خودش در جلسه‌ای که حضور داشت از اجرای فاز دوم هدفمندی نگران بود؛ اجرای فاز دوم به این معناست که آب و برق و گاز و بنزین گران شود و در شرایط فعلی هرکسی که محاسبه درست داشته باشد متوجه می‌شود که این فشار بر مردم است؛ اگر برای سال 92 شرایط اقتضا کرد می‌توان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد ولی الآن مصلحت نمی‌دانیم که این کار انجام شود هرچند که مجلس هنوز این مسأله را تصویب نکرده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads