کد خبر: 9005 - تاریخ: یکشنبه، 7 اکتبر 2012 - 17:36

احداث کمربندی بزرگ رشت عملیاتی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اجرای عملیات احداث کمربندی بزرگ رشت در مسیر امامزاده هاشم‌ ـ خمام‌ ـ آقاسیدشریف خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حجت شعبان‌پور صبح امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با اشاره به ساخت بزرگراه امامزاده هاشم ـ خمام ـ آقا سید شریف اظهار کرد: این بزرگراه با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال از محل ملی و حوزه معاونت اقتصاد حمل و نقل اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر راه‌های ترانزیتی و اصلی از رشت مرکز استان عبور می‌کند، گفت: اجرای محور امامزاده هاشم ـ خمام ـ آقا سید شریف از نظر توزیع بار ترافیکی از جمله پروژه‌های تاثیرگذار استان محسوب می‌شود.

این مسئول بهره‌برداری از این بزرگراه را در کاهش بار ترافیکی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: بزرگراه مذکور با نام کمربندی شهر رشت مشکل عمده ترافیکی ورودی و خروجی رشت از طرف انزلی، تهران و فومن را برطرف می‌کند و از تمرکز ترافیک در مرکز استان جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محور امامزاده هاشم ـ خمام‌ ـ آقا سید شریف دارای مطالعات کامل فاز‌های صفر، یک و دو بوده است، افزود: اکنون قطعه نخست آن به طول حدود 19 کیلومتر پس از طی مراحل مناقصه برای اجرا به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده و پروژه فعال است.

به گفته شعبان‌پور، این پروژه دارای 6 خط رفت و برگشت با عرض سواره‌رو 31 متر پیش‌بینی شده و در مسیرهای این پروژه 5 تقاطع بزرگ احداث می‌شود.

وی مبلغ برآورد اولیه کل پروژه را 3 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: مبلغ اولیه قرار داد آن 48 میلیارد تومان است که از محل مذکور تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 5 درصد ذکر کرد.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. حسین
     | 2012/10/8 - 00:13
    پاسخ

    با سلام این پروژ برای رشت از نان شب واجب تر است انشالله به سرنوشت دیگر پروژ ها گرفتار نشود .من بی صبرانه منتظر افتتاح آن هستم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads