کد خبر: 8922 - تاریخ: شنبه، 6 اکتبر 2012 - 12:24

هنر رفتار با افراد دشوار/1

از نظر روان شناسی هریک از ما به نوعی در دوران خود شخصیت دشوار داشته و آن را پنهان کرده ایم

همه ی ما هر روز با افراد دشوار سر و کار داریم. ما نمی توانیم همیشه از افراد مسئله سازتر دوری کنیم. شناخت این افراد و چگونگی برخورد با آنها به ما کمک می کند تا ارتباطات بهتر با آن ها داشته باشیم. لذا اداره موقعیت های دشوار و مسئله ساز بخشی از زندگی روزانه ماست. از نظر روان شناسی همه ی ما هرروز با افراد دشوار سر و کار داریم. و این افراد را می شناسیم. برخورد با این افراد برای ما خسته کننده و ملال آور است . این افراد انرژی ما را تقلیل می دهند و  احساسات را تحریک می کنند و ما را در حالت نامطلوب قرار می دهند. گاها این گونه رفتارها در محل کار یک محیط شاد را نابود می کند و در روحیه افراد تاثیر می گذارد.

از نظر روان شناسی هریک از ما به نوعی در دوران خود شخصیت دشوار داشته و آن را پنهان کرده ایم . بهترین روش برخورد از نظر روان شناسی با آن ها نادیده گرفتن آن شخصیت دشوار است. هنگام برخورد با افراد دشوار باید علائمی را که از خود نشان می دهند بشناسیم و ماهیت آن را تشخیص دهیم. و اثر نامطلوب آن رفتار را به کمترین حد برسانیم. این یک واقعیت است که ما هنگامی می توانیم در دیگران نفوذ کنیم که بتوانیم آن ها را از حال فعل به حالت مطلوب تغییر دهیم . از نظر روانی تعالیم دینی و آموزه های مذهبی تاثیر بسزایی در این خصوص دارند. لذا ما نمی توانیم از افراد مسئله ساز دوری کنیم. و باید آن ها را شناسایی و دسته بندی کرده و آن ها را به همان شکل پذیرفته و به مرور زمان با ارتباط مطلوب تغییرات لازم را در آنان ایجاد کنیم.

ادامه دارد…

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. رضا
     | 2013/03/11 - 00:57
    پاسخ

    سلام آقای حیدری بسیار نظر زیبایی داشتید شما خیلی صبور و آقا هستید برایتان سلامتی خواهانم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads