کد خبر: 8854 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 اکتبر 2012 - 16:54

90 درصد ناوگان جمع آوری زباله در رشت متعلق به بخش خصوصی است

مدیر عامل سازمان پسماندهای شهرداری رشت گفت: هم اکنون 90 درصد ناوگان جمع آوری زباله و پسماند این شهر متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: سیامک دوستدار همچنین با بیان اینکه فقط بخش های اجرایی جمع آوری زباله و پسماند به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهارداشت: نظارت و سیاست گزاریها از سوی مدیریت پسماند و خدمات شهری شهرداری اعمال می شود.

وی ادامه داد: مواد زائد جامد شهری شامل تمام مواد زائد حاصل از فعالیتهایست که در شهر انجام می ‌شود، این مواد هم از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی تنوع‌ بسیار زیادی دارند.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری رشت گفت: جداسازی و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدا تولید به ‌عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ ترین روش های پردازشی امروزه در اغلب‌ کشورهای دنیا صورت می‌ گیرد.

وی بر بر لزوم بازیافت کاغذهای باطله در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: تولید یک تن کاغذ هزینه های زیست محیطی و اقتصادی زیادی دارد و مصرف درست و بهینه آن در گام نخست و استفاده مجدد از آن در گام بعد امری حیاتی است.

دوستدار گفت: بازیافت در مفهوم رایج آن در مدیریت مواد زائد به معنی استفاده مجدد از مواد دور ریختنی پس از اعمال پردازش های خاص بر روی آنهاست، اقلام متعددی از زباله های شهری که حجم قابل توجهی را شامل می شوند، قابلیت بازیافت دارند.

وی افزود: کاغذ به عنوان یکی از محصولات طبیعت سرسبز و جنگل های طبیعی و انسان کاشت، امروزه سهم زیادی از زباله خانگی، مراکز اداری و تجاری را به خود اختصاص می دهد و از اقلام با ارزش مواد زائد جامد است.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری رشت ادامه داد: بازیافت این ماده ارزشمند و استفاده مجدد از آن در برخی مصارف خاص نه تنها از قطع درختان، هزینه های تبدیل الیاف گیاهی به کاغذ و سایر هزینه های تولید آن می کاهد، بلکه از نظر اقتصادی نیز به دلیل سودآوری و تولید اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads