کد خبر: 8573 - تاریخ: یکشنبه، 30 سپتامبر 2012 - 00:35

حجت الاسلام عاشوری:رئیس جمهور به نحو شايسته‌اي از علم و فرهنگ و تمدّن ملّت ايران دفاع کرد.

خطیب نماز جمعه خمام: رئيس‌جمهور کشور ما در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، به نحو شايسته‌اي از علم و فرهنگ و تمدّن ملّت ايران دفاع کرده و بار ديگر ماهيت ظالمانة کشورهاي غربي و ساختار غلط نهادهاي سازمان ملل را به رُخ آنها کشيده است

به گزارش خوبان، نماز جمعه این هفته خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.
حجت الاسلام عاشوری در بخش اول از خطبه ی دوم با اشاره به خجسته سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با اشاره به حدیثی از ایشان پیرامون خالی نبودن زمین از حجت خدا گفت:اينکه مي بينيد مردم جهان در آسايش و امنيت به سر مي برند، بخاطر وجود اينگونه حجت هاي الهي است. خداوند سبحان هم علت عذاب نکردن مردم را وجود پيامبر اسلام در ميان آنها معرفي کرده است.
خطیب نماز جمعه خمام سپس با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها بر لزوم کمک به افشار ضعیف و نیازمندان جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکاسخنرانی وی را شایسته خواند و افزود: الحمد‌لِلّه رئيس‌جمهور کشور ما در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، به نحو شايسته‌اي از علم و فرهنگ و تمدّن ملّت ايران دفاع کرده و بار ديگر ماهيت ظالمانة کشورهاي غربي و ساختار غلط نهادهاي سازمان ملل را به رُخ آنها کشيده است؛ تا جهانيان، هم با عظمت ملّت مسلمان ايران آشنا شوند و هم با سياست‌‌هاي دوگانة غرب نسبت به ملّت‌ها آگاه گردند؛ و در سايه بيداري اسلامي، دنياي غرب نيز حرکتي کرده و خود را از ساختار غلط بر آمده از جنگ جهاني دوم خلاص کند.
حجت الاسلام عاشوری علت اینکه غرب اقدام به توهین علیه مقدسات مسلمانان کرده است را ترس غرب از نهضت بیداری اسلامی دانست و افزود: غربي‌ها هزار سال دوران توحش قرون وسطي را تحمّل کرده‌اند؛ گويا مي‌خواهند اين دوران تبعيض‌آميز ليبرال دموکراسي يعني نظام سرمايه‌داري يک درصدي را هم هزارسال ديگر تحمّل کنند! در حاليکه مسلمانان، فساد در کشورهاي آنها را به رُخشان مي‌کشند. ولي حاکمان غربي چون از اين نهضت بيداري اسلامي وحشت ‌دارند و مي‌ترسند که لبة تيز تحوّلات آن، کشورهاي خودشان را نيز فرا بگيرد، به جنگ بي‌رحمانه‌اي علي مسلمين برخاسته‌اند. آنها با حملة نظامي به کشورهاي اسلامي و کشيدن کاريکاتورهاي اهانت‌آميز از پيامبراسلام(ص) و به راه انداختن قرآن‌سوزي و اخيراً هم با ساخت فيلم موهن عليه مقدّسات 1/5 ميليارد مسلمان، مي‌خواهند از عمق تأثيرگذاري اين فرهنگِ ناب بکاهند.
وی در پایان خطبه ی دوم با اشاره به وعده ی الهی برای نابودی دشمن گفت: وقتي‌که خداوند اراده کند، کاري مي‌‌کند که کفّار خانه‌هاي خود را به دست خودشان ويران کنند. «ما ظننتم ان يخرجوا و ظنّوا اَنَّهم ما نِعَتُهم حُصونُهُم مِنَ اللهِ فاتاهم اللهُ مِن حيثُ لم يحتسبوا و قذف في قلوبهم الرعب، يخربونَ بيوتهم بايديهم و ايدي المؤمنين فاعتبروا يا اولي‌الابصار» (حشر/2)؛ يعني «گمان نمي‌کرديد آنها خارج شوند و خودشان نيز گمان مي‌کردند که دژهاي محکمشان آنها را از عذاب الهي مانع مي‌شود، امّا خداوند از آنجا که گمان نمي‌کردند به سراغشان آمد و در دل‌هايشان ترس و وحشت‌ افکند به گونه‌اي که خانه‌هاي خودشان را با دست خويش و با دست مؤمنان ويران مي‌کردند؛ پس عبرت بگيريد اي صاحبان چشم.»

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads