کد خبر: 8288 - تاریخ: چهارشنبه، 26 سپتامبر 2012 - 08:13

نقشه 5 هزار کیلومتر سواحل جنوب و شمال ایران تهیه شد

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در طرح مدیریت یکپارچه سواحل برای 5 هزار و 800 کیلومتر سواحل جنوب و شمال تعداد 2 هزار برگ نقشه تهیه شده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:  محمدرضا الهیار در همایش پایش و مطالعات شبیه‌سازی سواحل شمالی کشور در این شهرستان به اجرای طرح مدیریت نوار ساحلی کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و اظهار داشت: در سیزدهمین اجلاس کمیته هماهنگی مراقبت‌های آب و هواشناسی CASPCOM مصوب شده که طرح مدیریت نوار ساحلی کشورهای حاشیه دریای خزر با استفاده از تجارب سازمان بنادر و دریانوردی ایران اجرا شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با مطالعات و پروژه‌های انجام داده در منطقه حرف نخست را در زمینه مهندسی سواحل و بنادر می‌زند، افزود: اکنون در طرح مدیریت یکپارچه سواحل برای 5 هزار و 800 کیلومتر سواحل جنوب و شمال تعداد 2 هزار برگ نقشه تهیه شده است.

این مسئول تهیه این نقشه‌ها را پایه بهره‌برداری مناسب از سواحل و ابزاری برای تصمیم‌گیری مسئولان ارشد دانست و یادآور شد: این نقشه‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده و اکنون مراحل نهایی ابلاغ به استان‌ها را می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این نقشه‌ها سند بالا دستی برای برنامه‌ریزی و توسعه هفت استان ساحلی است و اجرای آن جنبه قانون دارد، افزود: نرم‌افزار تصمیم‌سازی در اختیار استانداران استان‌های ساحلی قرار می‌گیرد تا طبق آن سیاست‌گذاری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در همایش مذکور به تدوین مطالعه و برنامه‌محوری به عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان اشاره کرد و گفت: اصول هرگونه فعالیت اجرایی و عمرانی، مطالعه و برنامه‌ریزی است.

فرهاد منتصرکوهساری افزود: چشم‌انداز 1404 که با هدف تعیین راهبرد کوتاه، میان و بلندمدت تعریف شده است، می‌تواند تاثیر شگرفی بر تمام فعالیت‌های اجرایی کشور داشته باشد.

وی نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم شاخص‌های رشد و توسعه در توسعه و ارتقای سازمانی برشمرد و اضافه کرد: جمعیت 6.7 میلیارد نفری جهان و حجم مبادلات تجاری دریایی به میزان 8.2 میلیارد تن که از طریق دریا حمل و نقل می‌شود و حمل و نقل دریایی 142 میلیون تنی در کشور ما نشان از اهمیت شبکه حمل و نقل دریایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در دنیا زیباترین و پرجمعیت‌ترین شهرها در نوار ساحلی قرار دارند و کشور به دلیل نبود یک نگاه راهبردی نتوانسته است از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای بهر‌مند شود، یادآور شد: نگاه دولت و سازمان بنادر و دریانوردی کشور استفاده بهینه از تمام مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که در نوار ساحلی سراسر کشور وجود دارد و تاکنون در راستای تحقق این مهم مطالعات زیرساختی بسیار دقیق و کاملی انجام شده است

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads