کد خبر: 77185 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 آوریل 2015 - 20:58

گوشی مناسب شما کدام است؟

این روزها روند خرید یک گوشی خوب خیلی سخت شده است؛ یعنی قبل از خرید باید هزار جور تحقیق و تفحص صورت بگیرد تا خدای ناکرده هزینه‌اي که قرار است انجام شود بی‌خود و بی‌جهت تلف نشود.

به گزارش خوبان: عرضه مدل‌هاي متنوع از گوشی‌هاي هوشمند از یک سو و افزایش قیمت ارز که در نهایت منجر به گران شدن گوشی شده است از سوی دیگر باعث شده تا خریداران تلفن همراه نسبت به انتخاب گوشی مورد نظر خود حساس‌تر شوند. در گزارش امروز مي‌خواهیم به روانشناسی خرید یک تلفن همراه بپردازیم و بگویيم برای اینکه یک خرید خوب داشته باشیم، چه کارهایی باید انجام دهیم.

در نگاه اول شاید فکر کنید که خرید یک گوشی خیلی سخت است، البته این امر برای افرادی که به نوعی تازه‌کار بوده و اطلاعاتي کافی از مشخصات فنی یک گوشی ندارند، شاید درست هم باشد؛ اما برای اینکه یک گوشی مناسب خرید کنید، بهتر است اول از همه بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید؛ یعنی به کیف پول خود نگاه کنید و ببینید تا چه مبلغی مي‌خواهید برای خرید یک تلفن همراه هزینه کنید. این بخش شاید مهم‌ترین بخش در خرید یک گوشی تلفن همراه باشد. بعد از بودجه یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مورد توجه در خرید گوشی به کارایی گوشی و در حقیقت انتظارات شما از گوشی باز مي‌گردد.
از گوشی خود چه انتظاراتی دارید؟
 از گوشی خود برای چه کارهایی استفاده مي‌کنید یا مي‌خواهید استفاده کنید؟ پاسخ به این دو سوال هم مي‌تواند راهگشای شما در مراحل بعدی خرید باشد. آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که فقط با گوشی خود مکالمه مي‌کنید؟ شاید هم جزو آن دسته باشید که علاقه بیش از حدی به پیامک و اس ام اس بازی دارید. از تلفن همراه خود به جای یک پخش‌کننده موسیقی استفاده مي‌کنید؟ شاید هم به عکاسی علاقه داشته باشید و همیشه به ثبت تصاویر مورد نظر خود مي‌پردازید؟برخی از افراد هم بیش از هر چیز دیگری آنلاین بودن و دسترسی به اینترنت و استفاده از برنامه‌هاي کاربری برای آنها مهم است. شما جزو کدامیک از این افراد هستید؟ پاسخ مناسب به هر یک از این سوال‌ها در کنار بودجه‌اي که برای این کار در نظر گرفته‌اید به تنهایی نصف مسیر خرید موفقیت‌آمیز شما را شکل مي‌دهد. شما مي‌توانید از گوشی خود فقط به‌عنوان یک وسیله برای صحبت کردن استفاده کنید. در این صورت مهمترین عامل خرید گوشی برای شما، کیفیت صدای آن خواهد بود و کیفیت دوربین، قابلیت نصب نرم‌افزار‌هاي مختلف و… برای شما جزو عوامل مهم محسوب نمی‌شود. در این بخش این نکته را در نظر داشته باشید که حتما گوشی مورد نظر خود را در فروشگاه و در نزد فروشنده از نظر کیفیت صدای دریافتی و ارسالی امتحان کنید.

گوشی

گوشی‌هاي مناسب برای سرگرمی 

اگر جزو افرادی هستید که به ارسال SMS علاقه‌مندید و بیشتر از این قابلیت استفاده مي‌کنید؛ بهتر است به دنبال گوشی‌اي باشید که صفحه کلید کامل دارد. البته این نوع از گوشی‌ها اگر حالت کشویی داشته باشد، ضخامتشان از ديگر گوشی‌ها بیشتر است. اگر شما هم جزو دسته‌اي هستید که تمایل دارید با گوشی خود عکس‌هاي زیادی بگیرید، حتما به مشخصات فنی دوربین گوشی توجه کنید. در این صورت سعی کنید يك گوشی تهیه کنید که دوربین آن حداقل 5 مگاپیکسل باشد. گوشی‌هايي با رزولوشن 8 و 12 مگاپیکسل نیز در بازار موجود هستند، ولی مگاپیکسل بیشتر صرفا به معنای دوربین بهتر نیست. اگر به عکاسی با دوربین موبایل علاقه‌مندید، توجه کنید که دوربین موبایل شما حتما مجهز به فلش دوتایی LED یا فلش Xenon باشد. در این صورت کیفیت عکس‌هايي که در شب مي‌گیرید نیز قابل‌قبول خواهند بود. دوربین اکثر گوشی‌هاي موبایل مجهز به قابلیت فیلمبرداری نیز هستند. اگر این مورد نیز برای شما اهمیت زیادی دارد، باید يك گوشی تهیه کنید که مجهز به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD یا Full HD باشد. اگر مکالمه تصویری برایتان مهم است و از نرم‌افزارهای همچون اسکایپ استفاده مي‌کنیم، بهتر است به دوربین جلوي گوشی نیز توجه کنید.

هوشمنددار شوید 

این روزها تنوع گوشی‌هاي هوشمند در بازار بسیار افزایش یافته است. گوشی‌هاي هوشمند به گوشی‌اي گفته مي‌شود که دارای سیستم‌عامل است. از پردازنده قوی‌تری برخوردار هستند و علاوه بر آن حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات و برنامه‌هاي مورد نظر در اختیار شما قرار مي‌دهد. این نوع از گوشی‌ها علاوه بر هوشمند بودن از دوربین قوی هم برخوردار بوده و در کنار آن به واسطه حافظه داخلی مي‌تواند کار یک پلیر موسیقی مناسب را هم برای شما انجام دهد.

با یک گوشی هوشمند، شما مي‌توانید بسیاری از اموری که با کامپیوتر انجام مي‌دادید را این بار با گوشی خود انجام دهید. با استفاده از این گوشی‌ها مي‌توانید ایمیل خود را چک کنید، بازی‌هاي مختلف را روی گوشی اجرا کنید، از برنامه‌هاي حسابداری، آفیس و… روی گوشی خود بهره‌مند شوید و به‌طور کلی از یک دستگاه به جای چندین دستگاه استفاده کنید.این روزها در بین گوشی‌هاي هوشمند پردازشگر نقش مهمی را بازی مي‌کند.

بسیاری از گوشی‌هاي هوشمند موجود در بازار که در رده گوشی‌هاي گران‌قیمت هم قرار مي‌گیرند از پردازنده‌هاي ده هسته‌اي به بالا برخوردار هستند. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما خیلی نمی‌خواهید با گوشی خود کارهای خاص انجام دهید، مي‌توانید از گوشی‌هاي هوشمند با پردازنده‌هاي تک هسته‌اي استفاده کنید. به این ترتیب قیمت پرداختی شما هم کاهش خواهد یافت. به طور مثال اگر شما از برنامه‌هاي سنگین یا بازی‌هاي سه بعدی استفاده مي‌کنید، بهتر است یک گوشی با پردازنده دو هسته‌اي یا سرعت 1GHz تهیه کنید، ولی اگر از بازی‌هاي ساده لذت مي‌برید و قصد ندارید با گوشی خود همزمان چندین کار را انجام دهید، نیازی به تهیه گوشی با پردازنده چند هسته‌اي ندارید.

نوع سیستم‌عامل و نحوه استفاده آن از منابع سخت‌افزاری نیز در انتخاب تلفن چند هسته‌اي تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال نحوه اجرای همزمان نرم‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز فون به نحوی است که تمام امور با یک پردازنده تک‌هسته‌اي به خوبی و به‌صورت روان اجرا مي‌شوند.

از جمله موارد دیگری که حتما باید در هنگام خرید گوشی به آن توجه ویژه‌اي داشته باشید عمر باتری گوشی است؛ یعنی میزان شارژی که گوشی در اختیار شما قرار مي‌دهد. معمولا قدرت باتری هر گوشی در مشخصات فنی آن با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) عنوان مي‌شود. این عدد به صورت تئوری نمایشگر قدرت باتری است، ولی در عمل آنچه عمر باتری را معین مي‌کند، نحوه استفاده شما از گوشی است. به طور مثال اگر Wi-Fi گوشی را روشن کنید، باتری آن خیلی زودتر از حالتی که Wi-Fi خاموش است، مصرف مي‌شود. بنابراین اگر عمر باتری برای شما اهمیت دارد، هم به قدرت باتری توجه کنید و هم مقاله «افزایش طول عمر باتری انواع گجت‌ها» را مطالعه کنید.

چه کارهایی نباید در هنگام خرید انجام داد 

اگر شما جزو افراد تازه کار هستید، بهتر است در هنگام خرید از یک دوست یا آشنایی که از شما حرفه‌اي‌تر است کمک بگیرید. اگر فرد مناسبی در اطراف خود ندارید، بد نیست که حتما قبل از خرید سری به منابع اینترنتی بزنید. این روزها سایت‌هاي زیادی در اینترنت وجود دارد که با مشخص کردن محدوده قیمت مورد نظر به‌راحتی گوشی‌هاي موجود در بازار را به شما معرفی مي‌کنند. حتی مي‌توانید اندکی جست‌وجو در این بخش را با تعیین مشخصات خاص مورد نظر خود حرفه‌اي‌تر کنید.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه‌اي داشته باشید آن است که حرفه‌اي برخورد کنید. حتی اگر حرفه‌اي نیستید، نباید در هنگام خرید طوری برخورد کنید که فروشنده از خلاء اطلاعاتی شما سوءاستفاد كند و گوشی‌اي مطابق با میل خود به شما پیشنهاد کند. البته راهنمایی خواستن از فروشندگان در این بخش بسیار هم خوب بوده و حتی بسیاری از فروشندگان مي‌توانند اطلاعات کاملی را هم در اختیار شما قرار دهند، اما گاهی ممکن است فروشنده‌اي به دلیل نداشتن گوشی مورد نظر شما، بخواهد شما را ترغیب به خرید گوشی موجود در مغازه خود کند.

وقتی به بازار مي‌روید و یک گوشی پشت ویترین چشم‌هایتان را مي‌گیرید، هرگز آن را با دست نشان ندهید و به فروشنده نگویید آن گوشی رو مي‌خواهم. این غیرحرفه‌اي‌ترین رفتاری است که مي‌تواند از شما سر بزند. با اسم بردن از مدل درست گوشی، به فروشنده بفهمانید به سادگی سرتان کلاه نمی‌رود.

فریب رنگ و ظاهر گوشی‌ها را نخورید. شاید رنگ قاب گوشی برای شما خیلی مهم باشد، اما این مهم را نیز در نظر بگیرید که بسیاری از گوشی‌هاي خوب موجود در بازار از تنوع رنگی بالایی برخوردار نیستند. تولیدکننده‌ها چم و خم کار را یاد گرفته‌اند. آنها هر روز یک مدل جدید روانه ویترین مغازه‌ها مي‌کنند و با صرف کلی هزینه تبلیغاتی در تلاش هستند تا به من و شما بگویند از قافله عقب مانده‌ایم. آندروید، iOS و بقیه این حرف‌ها فقط یک بازی تجاری است برای فروش بیشتر. اگر تلفن همراه برای شما فقط به زنگ زدن و SMS فرستادن خلاصه مي‌شود، سراغ آنها نروید. اما در عین حال از داشتن و استفاده کردن از یک تلفن هوشمند هم هراس نداشته باشید.

مطمئن باشید که بعد از یک مدت کار کردن با آن برای شما بسیار جذاب و شیرین خواهد شد. این نوع از گوشی‌ها مي‌توانند همزمان ضبط صوت، دوربین دیجیتال، دفترچه یادداشت، تقویم، ماشین حساب، یادآور، کیف پول، نقشه، مسیریاب، پخش کننده موسیقی، ویرایشگر عکس و متن، اداره هواشناسی، مترجم و دیکشنری همراه و کنسول بازی‌تان باشند، حتی شاید تا سی، چهل سال دیگر ظرف هم بشورند و غذا هم بپزند . . .

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/35

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads