کد خبر: 7218 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 سپتامبر 2012 - 08:10

زندگینامه آیت‌الله خامنه‌ای

سيدعلي خامنه اي براي اقامت در نجف نامه اي به پدر نوشت و از وي اجازه خواست تا تصميم خود را براي ماندن و تحصيل در نجف اشرف عملي كند. پاسخ پدر منفي بود؛ از اين رو پس از حدود دو ماه و چشيدن طعم درس استادان فقه و اصول حوزه نجف به ايران بازگشت.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق: “شرح اسم” عنوان کتاب زندگینامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ است که توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر در آمده و توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده است. البته این کتاب اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد؛ اما به دلیل وجود برخی اغلاط تاریخی، توزیع آن متوقف شد تا اینکه مدتی قبل پس از برطرف شدن اغلاط، چاپ و در اختیار علاقمندان گرفت. در نظر داریم هر روز بخشی از این کتاب را منتشر کنیم.
آنچه در ادامه از نظرتان می گذرد بخش نوزدهم این کتاب است.

بانو خديجه ميردامادي در پي چند سفر خود به عرا ق كه هم ديدار با خويشان بود و هم زيارت مراقد مطهر ائمه عليهم السلام، اين بار در 1336 ش راهي نجف، زادگاه خود شد. سيدعلي و پسر كوچكش، سيدمحمدحسن، كه شش ساله بود، او را همراهي مي كردند. غير از اينان مادر ناتني بانو خديجه، همسر دوم آيت الله حاج سيدهاشم نجف آبادي و دو دختر وي، خاله هاي سيدعلي، ديگر همراهان بودند.

سيدعلي خامنه اي نيز نه با آهنگ توقف در نجف و ادامه تحصيل، بلكه براي زيارت عازم آن صفحه شد، اما در نجف اشرف، زير و بم علمي آن حوزه كهن را از نظر گذراند و به استقرار و ادامه تحصيل در نجف علاقه مند گرديد. در پي حضور در حلقه هاي درس و بحث، تحت تأثير گرماي محافل علمي نجف قرار گرفت.

وي در جلسه هاي درس استاداني چون سيدمحسن حكيم، سيدابوالقاسم خوئي، سيدمحمود شاهرودي، ميرزاباقر زنجاني، ميرزاحسن يزدي،سيديحيي يزدي و ميرزاحسن بجنوردي حاضر و از نزديك به كم و كيف تدريس آنان آگاه شد. “در بين همه اين درس ها، يكي از درس آيت الله حكيم خيلي خوشم آمد، به خاطر سلاست و رواني اش؛ و با نظرات فقهي خيلي خوبي كه داشت؛ و يكي هم درس آقاميرزاحسن بجنوردي كه در مسجد طوسي مي گفت.”

دوست داشت از شيوه تدريس حاج سيدعبدالهادي شيراز ي نيز آگاه شود، اما وي در اين زمان بيمار بود و درس نمي داد. و نيز نتوانست در درس آقايان ميرزاآقاي اصطهباني و شيخ حسين حلي حاضر شود. تدريس آيت الله سيدمحمود شاهرودي را پيچيده و معضل يافت كه طلبه را گيج مي كرد “آهسته هم صحبت مي كرد؛ صدايش شنيده نمي شد… [البته] يك عده اي مي فهميدند چه مي گويد، ما نمي فهميديم”
سيدعلي خامنه اي براي اقامت در نجف نامه اي به پدر نوشت و از وي اجازه خواست تا تصميم خود را براي ماندن و تحصيل در نجف اشرف عملي كند. پاسخ پدر منفي بود؛ از اين رو پس از حدود دو ماه و چشيدن طعم درس استادان فقه و اصول حوزه نجف به ايران بازگشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads