کد خبر: 6787 - تاریخ: چهارشنبه، 5 سپتامبر 2012 - 19:10

رهبرانقلاب در ديدار اعضای شورايعالی حوزه های علميه سراسر كشور

ضرورت پرهيز حوزه از تقليد روش‌هاي مديريتي ديوان سالارانه، گسترش تشكيلات اداري و مدرك گرايي

رهبر انقلاب اسلامي مبناي اصلي كار در حوزه هاي علميه را تربيت فقيه خواندند و خاطرنشان كردند: لازم است در كنار توجه به اين مبناي اصلي به آموزش و فراگيري علوم عقلي اعم از فلسفه و كلام نيز اهتمام شود.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي شورايعالي حوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به منزلت و جايگاه اين شورا در تربيت روحانيون و علماي تأثيرگذار بر ضرورت جدي گرفتن تحول در حوزه هاي علميه و زنده كردن ظرفيت هاي دروني آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فكر و معرفت ديني طلاب تأكيد كردند.

رهبر انقلاب اسلامي مبناي اصلي كار در حوزه هاي علميه را تربيت فقيه خواندند و خاطرنشان كردند: لازم است در كنار توجه به اين مبناي اصلي به آموزش و فراگيري علوم عقلي اعم از فلسفه و كلام نيز اهتمام شود.
ايشان «روح» حاكم بر حوزه هاي علميه را تربيت علماي وارسته دانستند و در تبيين لوازمِ «صورت و قالبِ» فعاليت هاي حوزه هاي علميه، بر مواردي همچون پرهيز از تقليد روشهاي مديريتي ديوان سالارانه، گسترش تشكيلات اداري، موازي كاري و مدرك گرايي تأكيد كردند.
رهبر انقلاب تقويت سطح علمي و آموزشي در حوزه هاي علميه را ضرورتي قابل توجه دانستند و تصريح كردند: لازم است شورايعالي حوزه هاي علميه در اين زمينه برنامه ريزي كند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ابتدا آيت الله استادي رئيس شورايعالي حوزه علميه و سپس حضرات آقايان مقتدايي،‌غروي و حسيني بوشهري گزارشي از اقدامات دوره گذشته مديريت حوزه و مصوبات و سياست گذاري هاي شورايعالي و برنامه هاي مديريت در دوره ي پيش رو بيان كردند.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads