کد خبر: 5467 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 آگوست 2012 - 00:43

نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مسوولان از کشاورزان غافل نشوند

نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل کلان اقتصادی نباید مدیران را از مشکلات عدیده کشاورزان غافل کند.

نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل کلان اقتصادی نباید مدیران را از مشکلات عدیده کشاورزان غافل کند.

دکتر حسن تامینی اظهارداشت: تحریم‌های اقتصادی اراده‌ی ملت ایران را هدف گرفته است، اما مردم ما در طول سی و سه سال گذشته همواره با تحریم روبه رو بوده‌اند و نه تنها در مقابلش کوتاه نیامده‌‌اند، بلکه تحریم‌ها را از تهدید به فرصت تبدیل کرده‌اند و در سایه‌ی رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توانسته‌اند پیشرفت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف به دست آورند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر هم قابل مدیریت است، افزود: همدلی و درایت مسوولان برای تحقق این امر ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از فرصت‌هایی که تحریم‌ها در اختیار ما می‌گذارد، تغییر استراتژی اقتصادی و بازرگانی با هدف تمرکز بیشتر بر تولید ملی است. در شرایطی که مسایل کلان مالی و اقتصادی توجه دولت را به خود جلب کرده و تلاش دولت در این زمینه قابل قبول است، اما خطر فراموشی بخش بزرگی از نیروهای مولد کشور چه در بخش صنعت و چه در بخش کشاورزی را نباید نادیده گرفت. متاسفانه بخش کشاورزی در سالهای اخیر صدمات زیادی دیده و بسیار آسیب‌پذیر است.

دکتر تامینی گفت: امیدواریم در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شود.

وی از مسوولان خواست در رفع مشکلات کشاورزان بیش از پیش تلاش نمایند.

نماینده مجالس هشتم و نهم با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تغییر قیمت ارز مرجع گفت: اینکه دولت از تصمیم تک نرخی کردن ارز صرف نظر کرد، جای خوشحالی دارد. چون اقتصاد مقاومتی بدون حمایت دولت موفق نمی‌شود. با این حال تصمیم به تغییر قیمت ارز مرجع، تصمیم عاقلانه‌ای است که باید خیلی وقت پیش انجام می‌شد تا بخش تولید و کشاورزی اینقدر آسیب نبیند.

دکتر تامینی ابراز امیدواری کرد مسوولان بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز ملاحظه‌ی کشاورزان را بکنند. دکتر حسن تامینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی اقتصاد مقاومتی گفت: تحریم‌ها فرصتی است که بتوانیم به تولیدات داخلی میدان دهیم. موانع موجود برای واردات یک نعمت است نه تهدید. کشاورزان ایرانی نشان داده‌اند که پتانسیل لازم برای تامین نیازهای داخلی را دارند اما باید از آنها حمایت شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads