کد خبر: 50036 - تاریخ: شنبه، 3 می 2014 - 11:37

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

مشکل آب کشاورزی شالیزارهای گیلان رفع می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه میزان خروجی آب از سد سپیدرود افزایش یافته و آب کشاورزی تا فردا به مناطق پایین دست گیلان می‌رسد، گفت: مشکل آب کشاوزی گیلان تا فردا رفع می‌شود.

به گزارش خوبان، حسن تأمینی در گفت‌‌وگو با تسنیم، در حاشیه بازدید از شبکه‌های آبیاری کشاورزی مرکز گیلان، اظهار کرد: مشکلات آب کشاورزی گیلان باید با تدبیر مدیران رفع شود.

وی با اشاره به تأمین آب مورد نیاز 180هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان، از سد سپیدرود، افزود: این سد باهدف تامین آب زراعی بخشی از شالیزارهای و تعدادی از صنایع استان گیلان در سال 1341 برروی رودخانه سفیدرود در شهر منجیل ساخته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه صرفه‌جویی 150 تا 200 میلیون متر مکعبی آب در شخم نخست اراضی گیلان انجام شد، گفت: با همکاری بین همه بخش‌های استان آرامش در فصل زراعی ایجاد شده است.

تأمینی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از سد آیت‌الله العظمی بهجت(ره) شهر بیجار، تصریح کرد: سد مخزنی شهر بیجار با قابلیت تنظیم 165 میلیون متر مکعب آب نخستین سد مخزنی کشور است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در گیلان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه  وضعیت منابع آب استان و مصارف فزاینده در سال‌های آینده باید بررسی شود، گفت: چالش بهره برداری پایدار از منابع آبی مهمترین مسئله پیش روی ماست و با برنامه ریزی های صورت گرفته ضمن تثبیت و ایمن نمودن وضعیت فعلی منابع آب به دنبال توسعه کیفی و کمی فرایندهای حفظ تامین و عرضه آب در راستای سند چشم انداز هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خاطرنشان کرد: میزان خروجی آب از سد سپیدرود افزایش یافته و آب کشاورزی تا فردا به مناطق پایین دست گیلان می‌رسد.

تأمینی گفت: استفاده از آب‌بندان‌ها و منابع آب طبیعی به ویژه استفاده از باران بسیار در حل مشکل کم آبی تاثیرگذار است که باید مورد توجه قرارگیرد.

انتهای پیام/ 61


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads