کد خبر: 48876 - تاریخ: چهارشنبه، 16 آوریل 2014 - 20:11

رئیس اداره جهادکشاورزی خمام در گفتگو با خوبان خبر عنوان نمود؛

خزانه گیری در 70 درصد مزارع خمام صورت گرفته است / 500 نفر متقاضی موتور آب داریم

رئیس اداره جهاد کشاورزی خمام در خصوص میزان خزانه گیری کشاورزان خمامی : از 11 هزار و 628 هکتار سطح زیر کشت برنج در بخش خمام، در 7900 هکتار خزانه گیری انجام گرفته است.

به گزارش خوبان: با توجه به آغاز سال زراعی جدید، کشاورزان خمامی در بسیاری از مناطق خزانه گیری را انجام داده اند.

کامبیز دجپور رئیس اداره جهاد کشاورزی خمام در خصوص میزان خزانه گیری کشاورزان خمامی به خبرنگار ما گفت: از 11 هزار و 628 هکتار سطح زیر کشت برنج در بخش خمام، در 7900 هکتار خزانه گیری انجام گرفته است. تقریبا چیزی حدود 70 درصد از مزارع برنج خمام خزانه گیری انجام شده است.

وی در خصوص آغاز نشاء برنج در خمام گفت: کشاورزانی که خزانه گیری را انجام داده اند منتظرند تا آب آزاد شود تا یک آب مطمئن رو داشته باشند و اولین نشاء برنج را آغاز نمایند.

دجپور در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص معضل کم آبی در بخش خمام اظهار کرد: مشکل کم آبی یک معضل عمومی است.

وی با اشاره به استفاده از آب سد برای جبران معضل کم آبی گفت: ما باید برای آب ذخیره شده در پشت سد برنامه ریزی نماییم.

رئیس جهاد کشاورزی خمام با بیان این که در حال حاضر ایستگاه های پمپاژ منطقه در حال آماده شدن هستند، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، بارش های اوایل فروردین ماه به کشاورزان برای زدن شخم اول کمک شایانی نمود. اطلاع رسانی به کشاورزان برای تسریع در زدن شخم اول نیز در این زمینه کمک گر بود.

 

دجپور

 

وی با اشاره به درنظر گرفتن تمهیدات برای مقابله با خشکسالی احتمالی گفت: منتظر سیاست گذاری مسئولین سازمان آب برای آب گذاری هستیم.

دجپور با بیان این که در حال حاضر حدود 400-500 نفر متقاضی موتور آب داریم تا بتوانند از چاه های موجود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اسامی این متقاضیان لیست گردیده و تحویل بانک شده است. ان شاالله از روز شنبه کشاورزان با مراجعه به بانک می توانند وام های خود را دریافت کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خمام در پایان در خصوص این که آیا بخش خمام با مشکل کم آبی درسال زراعی جدید مواجه خواهد بود یا خیر به خبرنگار ما گفت: اگر کشاورزان در این زمینه ما را یاری کنند و در یک فاصله زمانی همزمان و مناسب نشاء برنج را انجام دهند، از آنجایی که دوره های آبیاری برنامه ریزی شده و ذخیره آب سد سفید رود در حدود 800 میلیون متر مکعب می باشد، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads