کد خبر: 4491 - تاریخ: چهارشنبه، 4 جولای 2012 - 19:25

در صورت دیوانگی رژیم صهیونیستی

خاتمی: تل‌آویو در چندثانیه به تل خاکستر تبدیل می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام ماه مبارک شعبان گفت: برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان از مصادیق تنظیم شعائر است و نظیر همان شور و انگیزه‌ای که در عزای آقا ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) دیده می‌شود در برگزاری جشن ولادت حضرت قائم (عج) قابل رویت است.

به گزارش  خوبان به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله‌ سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در مراسم یاوران حضرت مهدی (عج) که به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شیراز برگزار شده بود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی خواهان جنگ نیست و اقتدار نظامی کشور با هدف بازدارندگی دنبال می‌شود، چنانکه آزمایش موشکی با برد 2 هزار کیلومتر از این دست بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی با دیدن عظمت رزمایش اخیر گفتند که این رزمایش هشداری به غرب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام ماه مبارک شعبان گفت: برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان از مصادیق تنظیم شعائر است و نظیر همان شور و انگیزه‌ای که در عزای آقا ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) دیده می‌شود در برگزاری جشن ولادت حضرت قائم (عج) قابل رویت است.

خاتمی افزود: یکی از نویسندگان که سابقه مذهبی چندانی نداشت اما در اوخر عمر به مذهب رو آورد در توصیف جشن‌های نیمه شعبان نگاشت که مردم آن‌چنان جشن نیمه شعبان را بزرگ می‌دارند که نزدیک است نوروز از حسد دق کند.

وی بیان کرد: برگزاری جشن‌های کیفی که در آن ابعاد مختلف مسئله مهدویت تنقیح شود بسیار ارزشمند است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تکلیف‌محوری به معنای بی‌برنامگی نیست و از ویژگی‌های سیره پیامبر اکرم و امامان این است که با برنامه و در هنگام حضور یاران وفادار اهداف اصلی خود را به اجرا می‌گذاشتند.

وی افزود: مولا علی (ع) در نهج‌البلاغه علت عدم قیام خود را نبود یاران وفادار و علت پذیرش خلافت در مقطعی دیگر را حضور مردم و آمادگی یاران ذکر می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: امام حسن (ع) هشت ماه خلافت را در دست داشت و بعد از هشت ماه ملاحظه کرد که آن یارانی که با حضور آنان بتوان قیام را به نتیجه رساند وجود ندارند که فرمود اگر یاران وفادار داشتتم شب و روز با معاویه می‌جنگیدم.

وی اضافه کرد: در زمان سیدالشهدا(ع) اردوگاهی از وفادارترین افراد پاک‌باخته گرد آمدند که تا آن زمان بی‌نظیر بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: امام خمینی(ره) از ابتدا تا به پایان مبارزه خود از مبارزه مسلحانه پرهیز داشتند و بر کار فرهنگی و آگاهی‌بخشی تاکید می‌کردند.‌

خاتمی اضافه کرد: یاران بقیة‌الله‌الاعظم (ارواحنا له‌الفدا) در درجه نخست خداباور هستند که با خداشناس بودن متفاوت است، مانند همان کسانی که در خط مقدم دفاع مقدس گلوله‌ها را فرشتگان الهی تصور می‌کردند که به خواست خداوند جانی را می‌گیرند یا عبور می‌کنند و می‌روند.

دومین ویژگی یاران حضرت از نظر خاتمی این عنوان شد که تنها بنده خدا هستند و از مناجات با او لذت می‌برند و در این صف کاهل نمازان و سست عنصرها حضور ندارند.

ویژگی دیگر یاران حضرت که خاتمی ذکر کرد عاشق شهادت بودن آنان بود و اینکه فرمانبردارند و با تمام وجود در پی آن هستند که امر ولی امر را به صحنه بیاورند.

وی بیان کرد: در عصر غیبت امام زمان (عج) عاشقان حضرت همین وظیفه را نسبت به نائب ایشان دارند چه نائب خاص و چه نائب عام حضرت و عشق به ایشان اقتضا می‌کند که تمام عشقمان را تقدیم نائب او کنیم.

وی سپس به تشریح خط مقام معظم رهبری پرداخت که در درجه نخست بر حفظ نظام تاکید دارند و اینکه روح نظام در ولایت فقیه تجلی یافته و در ایام فتنه دشمنان بر ضربه به آن تمرکز کردند و پس از نا امیدی از فتنه بحث تحریم را پیش کشیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما در طول این 30 سال انقلاب از این تحریم‌ها  بسیار دیده‌اند و تنها شدت و ضعف آن تفاوت داشته که همین تحریم‌های اخیر نیز تنها به منزله این بوده که فتیله کمی بالا کشیده شده است.

ایستادگی بر اصول ویژگی دیگر خط مقام معظم رهبری بود که وی در توصیف این شاخص بیان کرد: آمریکا در شرایط فعلی بر علیه نظام کار ستادی می‌کند و ساماندهی مخالفت با نظام اسلامی را بر عهده دارد و به درستی که تعبیر حضرت امام هنوز و همواره صدق می‌کند که آمریکا شیطان بزرگ است.

وی افزود: در شرایط فعلی نبض هسته‌‌ای کشور در دستان ولایت می‌تپد و اینکه در مورد آمریکا چه تصمیمی گرفته شود تنها بر عهده ایشان است و هیچکس حق ورود به این مبحث را ندارد همچنان که تصمیم درباره رابطه با آمریکا بر عهده رهبری است.

 

ویژگی بعدی خط مقام معظم رهبری به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران ایجاد امید و زنده نگاه داشتن آن در دل ملت است و اینکه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی پیشرفت‌های فراوانی داشته و در حلقه‌ای جهنمی از ناامنی، ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

وی ادامه داد: آن‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند با وجود پیشرفت نظام در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی کشور در عرصه اخلاقی هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

 

خاتمی با اشاره به موج تخریبی رسانه‌های خارجی و برخی همسرایان داخلی با آنها گفت: متاسفانه خط شایعه، دروغ، افترا و تهمت در جامعه دیده می‌شود و روزنامه‌هایی با ادعای اخلاق‌گرایی خود بی‌اخلاقی کرده و شایعات بی‌اساس را منتشر می‌کنند.

وی افزود: سایت‌ها و وبلاگ‌های بی‌نام و نشان متاسفانه با فحاشی و تخریب افکار عمومی جامعه را مشوش می‌کنند که لازم است وزارت ارشاد جلوی سایت‌های دروغ‌پرداز، بی‌ادب و هتاک را بگیرد زیرا گاهی به نقل از کاربران هر فحاشی را درج می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن نیروهای ارزشی و اصولگرا تصریح کرد: انتخابات تمام شد اما به گفته یکی از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان به جان هم افتادند در حالی که در شرایطی که مقام معظم رهبری هر روز بر وحدت تاکید می‌کنند انتظار از اصولگرایان بیش از این بود.

عمل به قانون و تاکید بر اینکه هیچ‌کس فراتر از قانون نیست و جدیت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان دانه درشت، خودباوری ملی و جمعی، لزوم بصیرت و انتخاب درست اردوگاه دیگر مواردی بود که خاتمی ذیل عناوین خط رهبری برشمرد.

وی در پایان خط رهبری را خط توسل توصیف کرد و یادآورش: حضرت امام با اینکه بر صندلی می‌نشستند با آوردن نام سیدالشهدا(ع) بر زمین می‌نشستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری نیز پنج روز در ایام محرم و پنج روز در فاطمیه مراسم برگزار می‌کنند و بخشی از توسل‌های ایشان به امام رضا (ع) را سیما پخش می‌کند و بخشی دیگر را که اوج عشقشان را به آقا اظهار می‌کنند پخش نمی‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads