کد خبر: 239076 - تاریخ: یکشنبه، 9 ژوئن 2024 - 19:44

پایداری صید و صیادی مستلزم تکثیر و رهاسازی بچه ماهی در آبهای کشور است

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی و خاویاری با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان گفت: تکثیر و رهاسازی بچه ماهی برای پایداری صید و صیادی در آبهای کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش خوبان خبر؛ سید حسین حسینی امروز در جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در آبهای کشور که نمادین در پلرود کلاچای انجام شد، اظهار کرد: برای تولید، پرورش و رهاسازی این قطعه ماهی‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه تولیدات شیلاتی در کشور با رشد ۸ درصد از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن در دو سال اخیر افزایش یافته است، افزود: تکثیر و رهاسازی بچه ماهی برای پایداری صید و صیادی در آب‌های کشور برنامه ریزی شده است.
 
وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن آبزیان در کشور گفت:  حدود ۵۵۷ هزار تن آن در حوزه آبزی‌پروری و ۷۵۰ هزار تن در حوزه صیدی قرار دارد.
 
معاون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش شیلات در امنیت غذایی کشور تصریح کرد: پروتئین آبزیان با توجه به داشتن اسیدهای غیر اشباع ضروری، سهم بزرگی در سلامت افراد جامعه دارد.
 
وی با بیان اینکه صنعت شیلات، سهم بسیار ارزشمندی در سفره سلامت مردم دارد، افزود: با توجه به میزان زیاد این چربی‌ها در آبزیان، تنها با مصرف دوبار غذای دریایی در هفته، می‌توانیم میزان لازم از این ماده مغذی را دریافت کنیم.
 
حسینی بر لزوم ترویج فرهنگ آبزی‌پروری در استان‌های شمالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه در دریا از برنامه‌های سازمان شیلات کشور است اگر این اقدام انجام شود می‌توان ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز سفره‌های مردم را از آبزیان تامین کرد.
 
وی همچنین به اشاعه فرهنگ آبزی مصرفی تاکید کرد و افزود:  می توان از ماهی ها با به کار بردن هنر آشپزی، غذاهای خوبی تهیه و نیاز پروتئین بدن را تامین کرد بنابراین از جشنواره ها و افرادی که بتوانند هنر مصرف آبزیان را منتقل کنند استقبال می کنیم.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads