کد خبر: 236873 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 فوریه 2024 - 22:14

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان خبر داد:

دستان مهربان در مسیر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

رضا خیرخواه اظهار کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و افزایش توانمندی آن‌ها، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی با محوریت ساخت عروسک به عنوان یک فعالیت خلاق و مفید، می‌تواند یک گام مهم و موثر باشد.

به گزارش خوبان خبر ؛ مدیر دستان مهربان شعبه گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این خیریه برگزار و اجرا کرده‌ایم.
رضا خیرخواه اظهار کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و افزایش توانمندی آن‌ها، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی با محوریت ساخت عروسک به عنوان یک فعالیت خلاق و مفید، می‌تواند یک گام مهم و موثر باشد.
وی افزود: این کارگاه‌ها، به زنان سرپرست خانوار این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند و با تولید عروسک، بهبود اقتصاد خانواده خود را تجربه کنند. این فعالیت نه تنها به زنان کمک می‌کند تا درآمدی پایدارتر داشته باشند بلکه به آن‌ها احساس ارزشمندی و توانمندی می‌دهد.
خیرخواه با اشاره به شیوه تولید عروسکهای تولیدی گفت: کارگاه‌های توانمندسازی این شرایط را فراهم می‌کنند که شرکت کنندگان پس از آموزش‌های مدرس کارگاه و با استفاده از مواد ساده مانند پارچه، نخ و سایر لوازم دستی، عروسک‌های زیبا و جذابی بسازند.
مدیر دستان مهربان شعبه گیلان تصریح کرد: تا کنون ۶نوع عروسک با نام‌های (ننه، بابا، فرهنگ، عروس‌گلی، فربد و نازگل) در گارگاه توانمندسازی شعبه گیلان تولید می‌شود که این عروسک‌ها در مجموع از خانواده‌ای با حضور پدر بزرگ و مادربزرگ، والدین و نوه‌ها تشکیل شده است.
وی افزود: این فعالیت‌ها به زنان سرپرست خانوار این امکان را می‌دهد که با دیدن نتایج فعالیت خود، احساس رضایت کنند و اعتماد به نفس بالاتری به دست بیاورند. همچنین، شرکت در چنین کارگاه‌هایی، فرصت مناسبی برای برقراری ارتباطات اجتماعی و تعامل با دیگران است که می‌تواند به تقویت شبکه اجتماعی زنان نیازمند کمک کند.
شایان ذکر است؛ توانمندسازی شعب دستان مهربان از ۱۸ تا ۲۷ بهمن‌ماه سال جاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و بیش از ۴هزار عروسک تولیدی در این نمایشگاه به سود زنان سرپرست خانوار به فروش رفت و سود حاصل از فروش این عروسک‌ها مستقیما به آنان پرداخت شد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads