کد خبر: 204041 - تاریخ: چهارشنبه، 19 آگوست 2020 - 14:10

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان:

بیش از ۹۰ درصد جاده‌های گیلان تحت پوشش شبکه تلفن همراه است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: از ۲۱۶۶ کیلومتر مسیر جاده‌ای در استان، ۹۰ درصد مسیرهای اصلی و فرعی زیر پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول، ۸۱ درصد ایرانسل و ۶۰ درصد رایتل است.

به گزارش خوبان، فرزاد توکلی  در تشریح این خبر اظهار کرد: از ۲۱۶۶ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان، بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر تحت پوشش یکی از سه اپراتور تلفن همراه و تمامی مناطق شهری گیلان دارای سرویس اینترنت نسل چهارم است.

وی افزود: از ۲۱۶۶ کیلومتر مسیر جاده‌ای در استان، ۹۰ درصد مسیرهای اصلی و فرعی زیر پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول، ۸۱ درصد ایرانسل و ۶۰ درصد رایتل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: هم اکنون بیش از دو میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می‌کنند و ۱۸۸۱ روستای استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

توکلی با بیان اینکه گیلان در زمینه شاخص توسعه فناوری اطلاعات (IDI) رتبه دهم را بین ۳۱ استان در کشور دارا است،گفت: تعداد مشترکان تلفن ثابت استان گیلان بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مورد است و از ۲۵۶۷ روستای این استان، ۲۴۱۱ روستا دارای تلفن خانگی است و روستاهای دارای ارتباط نیز به ۲۴۳۶ روستا رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۹۲ سایت نسل سوم و ۱۶۰۰ سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان فعال است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads