کد خبر: 11582 - تاریخ: شنبه، 10 نوامبر 2012 - 10:02

وزیر خارجه بعدی آمریکا؛ جان کری یا سوزان رایس؟

مقامات کرملین به صورت غیر رسمی اعلام کرده اند که آنها به صورت ویژه ای خوشحال خواهند شد اگر رئیس جمهور آمریکا پس از استعفای هیلاری کلینتون از سمت وزارت خارجه این کشور جان کری ، رئیس کمیته سیاست خارجی سنا را جایگزین وی کنند.

به گزارش خوبان به نقل از تابناک ، ناظران بین المللی منتظرند تا ببیند که آیا هیلاری کلینتون وزیر خارجه کنونی آمریکا به قول خودش وفا خواهد کرد یا نه . وی پیشتر  اعلام کرده بود که در هفتم نوامبر پست خود را در وزارت خارجه آمریکا را ترک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دیپلمات های روسی معتقدند بین دو گزینه جان کری و سوزان رایس که دومی هم اینک نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد است ، آنان ترجیح می دهند که جان کری وزارت خارجه آمریکا را بر عهده بگیرد. چرا که در محافل دیپلماتیک روسیه سوزان رایس شخصی سازش ناپذیر تلقی می شودو بارها با دیپلمات های روسیه در مورد مساله سوریه درگیر شده است .

این دیپلمات های روسی همچنین معتقدند که برای مسکو بسیار دشوار است که بتوانند با سوزان رایس کار کنند و دو کشور را به نقاط مشترک برسانند.

اما در این میان یکی از مسائلی که باعث شده است شانس جان کری برای تصدی وزارت خارجه آمریکا پایین بیایید این است که شاید باراک اوباما و رهبران حزب دمکرات ترجیح دهند که وی جای خود را در سنا حفظ کند و دمکرات ها از برگ و جای جان کری در سنا محروم نشوند.

مواضع روس ها در باره تعیین وزیر خارجه آمریکا در حالی است که ناظران بین المللی معتقدند که اینک نوبت انعطاف پذیری باراک اوباما در مواجهه با روس هاست . چرا که وی به رئیس جمهور پیشین روسیه قول داده بود که پس از انتخابات نوامبر، نرمش بیشتری در مقابل روس ها خواهد کرد. در این میان و اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید به ناگاه منتظر چرخش های بیشتر روس ها در مسائل مورد مناقشه شان با آمریکا بود که در این میان  نرمش آنان در مساله هسته ای ایران و مناقشه سوریه از موارد دیگر اهمیت بیشتری دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads