کد خبر: 11305 - تاریخ: دوشنبه، 5 نوامبر 2012 - 20:04

واکنش مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به دعوت از قهرمانی

دینداران از دعوت بعضی از اساتید و روحانیون در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان گله‌مند هستند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محسن نصرپور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به محتوای برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان، اظهار کرد: تلاش می‌شود از نظر ارزشمند و هدایت‌های مدبرانه آیت‌الله قربانی در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان استفاده شود.

وی به دستورالعمل ابلاغی از تهران به صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های صدا و سیما در ایام محرم باید از تحریف واقعه عاشورا خالی باشد و دعوت از اساتید و روحانیون در برنامه‌ها با هماهنگی آیت‌الله قربانی انجام می‌شود.

نصرپور با بیان اینکه دینداران از برخی اساتید و روحانیونی که به برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان دعوت می‌شوند گله‌مند هستند، تصریح کرد: سطح سواد بعضی از اساتید و روحانیون پاسخگوی مسائل به لحاظ علمی نیست.

این مسئول در ادامه رابطه صدا و سیمای مرکز گیلان با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حوزه معاونت فرهنگی ستاد احیا در مورد اجرای برنامه‌ها با موضوع ارزش‌ها و امر به معروف همکاری خوبی با صدا و سیمای مرکز گیلان دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به عملکرد این سازمان در 6 ماه نخست سال جاری در مورد امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: مدت یک‌هزار و 356 دقیقه برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در صدای مرکز گیلان تولید و پخش شده است.

وی پخش یک‌هزار و 100 دقیقه برنامه در سیما و تهیه 346 دقیقه خبر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در 6 ماه نخست سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: بعضی از برنامه‌ها به منظور حفظ ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی در صدا و سیمای مرکز گیلان تولید و پخش شده و به دلیل اینکه با امر به معروف ارتباط نداشته، آن را در عملکرد سازمان ارائه نکردیم.

نصرپور با تاکید بر تولید و اجرای برنامه‌ها در ایام محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در صدا و سیمای مرکز گیلان، اظهار کرد: تهیه‌کنندگان، کارگردانان و نویسندگان برنامه‌های صدا و سیما نشستی با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در مورد ساخت برنامه‌ها برگزار می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان تهیه متن برای گویندگان و مجریان به منظور قرائت و گفتار بین برنامه‌ها، برگزاری میزگرد با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران درباره امر به معروف، مصاحبه و گفت‌وگوی هدایت شده با مردم درباره حجاب و امر به معروف، تهیه گزارش با موضوع تذکر زبانی، پخش سخنرانی بزرگان، علما و شخصیت‌های برجسته و محوری استان را از برنامه‌های ایام محرم در این سازمان برشمرد.

وی پخش زیرنویس فرمایش ائمه اطهار (ع)، امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد امر به معروف، فضاسازی تبلیغی پشت صحنه صدا و سیما مناسب با ایام محرم و امر به معروف و همچنین انجام مصاحبه و تهیه گزارش از مدیران شهری، نخبگان، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه با هدف تبیین و ترویج امر به معروف و پوشش خبری برنامه‌های هفته احیا با هماهنگی ستاد احیای استان را از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام محرم اعلام کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads