کد خبر: 10670 - تاریخ: یکشنبه، 28 اکتبر 2012 - 18:12

اقدامات میرزا کوچک خان در مبارزه با استکبار دارای ابعاد جهانی است

رییس کنگره ملی میرزا کوچک خان با بیان اینکه معرفی اندیشه میرزا کوچک خان در سطح ملی و بین المللی ضرورت دارد، گفت: اقدامات میرزا کوچک خان در مبارزه با استکبار دارای ابعاد جهانی است.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: محمد شیخان، رییس کنگره ملی میرزا کوچک خان در نخستین نشست هم اندیشی کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی که با حضور جمعی از مفاخر و اندیشمندان کشور، در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: میزاکوچک خان جنگلی شخصیتی ملی و مجاهد انقلابی و روحانی مبارزی بود که در دوران غربت، برای اسلام و اقامه دین در مقابله با بیگانگان و متجاوزان، قیام کرد و در مقابل دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یعنی روس‌ها و انگلیس‌ها و زیاده خواهی و تجاوز گری آنها، ایستادگی و مقاومت کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت پرشور و شعور این روحانی مبارز در آن برهه از تاریخ، تجلی هویت انقلابی و اسلامی نهضت جنگل و بیانگر پرچمداری قیام جنگل، با استعمار و استبداد آن زمان بود.

رییس کنگره ملی میرزا کوچک خان با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های میرزا کوچک خان دارای ابعاد جهانی است، گفت: گسترش اندیشه و روحیه انقلابی میرزا کوچک خان فراتر از مرزهای ایران است تا جایی که در خارج از مرزهای کشورمان نیز با شخصیت این فرد انقلابی و مبارز آشنا هستند.

شیخان تصریح کرد: ضرورت دارد اندیشه و آرمان میرزا کوچک خان در سطح ملی و بین المللی بررسی، بازشناسی و معرفی شود و همگان باید در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان اظهار داشت: با برگزاری این کنگره به دنبال معرفی و شناساندن هرچه بیشتر و بهتر ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری میرزا کوچک خان جنگلی و گردآوری اسناد تاریخی درخصوص قیام جنگل هستیم.

رییس کنگره ملی میرزا کوچک خان با بیان اینکه برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره و مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خان از اساتید حوزه و دانشگاه کمک گرفته شده است، تصریح کرد: در عرصه حوزه و دانشگاه، قیام جنگل و شخصیت روحانی و انقلابی میرزا کوچک خان، همواره مورد توجه بوده است و بی تردید جمع آوری و استفاده از این نظرات می تواند ذخیره ارزشمندی برای نسل جوان و علاقه مندان تاریخ کشورمان باشد.

شیخان افزود: البته برگزاری هر چه بهتر و باشکوه این کنگره در گرو مشارکت فعال و گسترده نهادها و سازمان هایی است که در این زمینه مسئولیت دارند تا از طریق آن بتوان شخصیت های برجسته ای همچون میرزا کوچک خان را بهتر به ملت عزیز ایران، به ویژه نسل جوان و سایر ملت ها معرفی کنیم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز در سخنانی با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر، در سال های اخیر، موضوع معرفی شخصیت های برجسته ایران زمین را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به دنبال معرفی شخصیت های انقلابی و مذهبی مانند میرزا کوچک جنگلی است و با اینکار عملا روحیه خودباوری و استکبار ستیزی ملت ایران را نه تنها به نسل جوان کشور بلکه به جهانیان معرفی می کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads