کد خبر: 10362 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 اکتبر 2012 - 19:20

اردوغان: تهدید می کنید؟/ پوتین: هر طور دلتان می‌خواهد فکر کنید

رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین که سعی داشت طرف روس را به خودداری از حمایت از بشار اسد قانع کند با واکنش شدید پوتین روبرو شد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین که  سعی داشت طرف روس را به خودداری از حمایت از بشار اسد قانع کند با واکنش شدید پوتین روبرو شد.

نشریه “آیدنلک” چاپ ترکیه در این باره نوشت: در این گفتگوی تلفنی پوتین خطاب به اردوغان گفته که حتی اگر یک سرباز ترک از مرز سوریه عبور کند روسیه واکنش فوق العاده شدیدی نشان خواهد داد.

این نشریه در گزارش خود از محتوای این مکالمه تلفنی می نویسد: اردوغان در این گفتگو سوال کرده که آیا این یک تهدید است؟ این امر برای ما قابل قبول نیست که پوتین نیز در پاسخ گفته است “هر طور دلتان میخواهد فکر کنید من حرفم را گفتم.”

این روزنامه ادعا می کند نخست وزیر ترکیه پس از این سخنان گوشی را گذاشت. اما نشریات سوری و فلسطینی می گویند پوتین بود که گوشی را گذاشت.

گرچه سندیت این گفتگوی تلفنی هنوز از سوی منابع مستقل و معتبر تائید نشده اما روابط روسیه و ترکیه از 10 اکتبر، پس از آنکه آنکارا هواپیمای سوری در حال پرواز از مسکو به دمشق را وادار کرد در ترکیه به زمین نشیند، رو به وخامت رفت.

آنکارا به داده های اطلاعاتی در مورد حمل محموله نظامی توسط هواپیما استناد کرد. نخست وزیر ترکیه اعلام نمود در هواپیما تجهیزات نظامی و مهمات شناسایی شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads