کد خبر: 10300 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 اکتبر 2012 - 10:17

پاداش های میلیونی به مدیران دولتی/ مردم زیر بار فشار اقتصادی!

نكته قابل تامل اين است كه اين پاداشها و خاصه خرجي‌ها حتي در شرايط كنوني اقتصادي كشور نيز ادامه داشته و انواع مشكلات ريز و درشت صنعت و بازار نتوانسته در اين حوزه تغييري ايجاد كند.

به گزارش خوبان به نقل از رجانيوز، در جديدترين آماري كه از پرداخت پاداش‌هاي ميليوني منتشر شده است، مجمع عمومی شرکت‌های بیمه در پایان سال مالی 1390 مجموع 15 شرکت بیمه‌ بالغ بر 2 میلیارد و 863 میلیون تومان پاداش به اعضای هیأت مدیره خود پرداخت کردند. در اين ليست نام چند شركت بيمه دولتي نيز به چشم مي‌آيد كه اعضاي هيئت مديره هر كدام از آنها از پاداش‌هاي چند ده ميليوني برخوردار شده‌اند.

پاداش و عيدي صدها ميليوني به هيئت مديره شركتهاي خودروسازي، پاداش به مديران بانكي و مخابرات و… از جمله ديگر خبرهايي است كه هر از گاهي در رسانه‌ها منتشر شده و البته بعد از چند روز تاييد و تكذيب و تقبيح به فراموشي سپرده مي‌شود.

نكته قابل تامل اين است كه اين پاداشها و خاصه خرجي‌ها حتي در شرايط كنوني اقتصادي كشور نيز ادامه داشته و انواع مشكلات ريز و درشت صنعت و بازار نتوانسته در اين حوزه تغييري ايجاد كند.

براي مثال در شرايطي كه بازار خودرو با بهانه‌هايي مانند نوسانات بازار ارز و افزايش قيمت مواد اوليه با نوسان قيمت عجيب و غريبي روبروست، خيال مديران شركتهاي خودروسازي مي‌تواند نسبت به پاداش و عيدي آخر سال راحت باشد، چون ظاهرا تمام فشارهاي ناشي از اين عوامل بايد بر دوش مردم باشد. وگرنه نه چيزي از حقوق و مزاياي اين مديران كه رقمهايي ميليوني را در بر مي‌گيرد كاسته مي‌شود و نه كوچكترين خطري عيدي‌هاي آخر سال آنها را تهديد مي‌كند.

اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد كمي از بار فشار اقتصادي بايد به گرده مديران رده بالاي شركتهاي دولتي نيز وارد شود؛ شركتهايي كه دست در جيب بيت المال دارند و در حالي كه مردم بايد بابت پرايد بالاي 13 ميليون تومان پول دهند، از خجالت تك تك مديران رده بالاي خود در آمده و پاداش‌هاي ميليوني را به حساب آنها واريز مي‌كنند. حال آنكه اين افراد بايد بيشتر از مردم عادي از رفاه و مزاياي بي حد و حصر خود بزنند.

حذف اين دست پرداخت‌ها و حتي كاهش حقوق و مزاياي مديراني كه بسيار بيشتر از عامه مردم دريافتي دارند مي تواند مردم را به مشاركت در برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و تحمل فشارهاي ناشي از اين جنگ اقتصادي تشويق كند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads