کد خبر: 10233 - تاریخ: دوشنبه، 22 اکتبر 2012 - 20:13

میانگین تورم گیلان از میانگین کشوری کمتر است

استاندار گیلان، میزان تورم در ۱۲ ماهه منتهی به شهریور امسال در گیلان را ۴/۲ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر دانست.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، گفت: میزان تورم در 12 ماهه منتهی به شهریور امسال در گیلان براساس گزارش مرکز آمار ایران، 5/23 بوده که از میانگین کشوری 4/2 کمتر است.

وی اضافه کرد: تعداد بازرسی های انجام شده در هفت ماهه جاری، 175 هزار و 176 مورد بوده که از این تعداد 9 هزار پرونده منجر به صدور 28 میلیارد ریال جریمه شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بیشتر تخلفات مربوط به عدم نصب نرخ نامه و صدور فاکتور، گرانفروشی، کم فروشی، نداشتن پروانه کسب و عرضه خارج از شبکه است.

استاندار گیلان از ذخیره سازی یک هزار و 50 تن مرغ منجمد در استان خبرداد و گفت: نسبت به ذخیره سازی کشور، گیلان رتبه پنجم را دارد و این ذخیره سازی روزانه در حال انجام است.

مقام عالی استان با اشاره انعقاد تفاهمنامه با اتحادیه دامداران استان تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه یک هزار و 300 تن نهاده دامی سویا و جو در اختیار اتحادیه دامداران قرار می گیرد تا دامداران استان شیر را با قیمت مصوب در اختیار کارخانه های تولید شیر استان قرار دهند.

وی از ذخیره سازی مرکبات استان نیز خبر داد و گفت: برنامه ریزی به منظور ذخیره سازی مقدار یک هزار و 200 تن میوه و مرکبات شامل 700 تن پرتقال و 500 تن سیب قرمز جهت تنظیم بازار در ایام پایانی سال نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان همچنین بر برگزاری جلسات مستمر شورای نظارت و کنترل بازار استان، برگزاری جلسات رؤسای مجامع و اتحادیه های صنفی و برگزاری گشت های مشترک تأکید کرد و اظهار داشت: به منظور کاهش قیمت و جلوگیری از هرگونه بی نظمی در بازار باید حضور فعالانه داشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین در خصوص دوگانگی نرخ گذاری در برخی از مشاغل و خدمات ابراز داشت: کمیته ای با محوریت معاونت برنامه ریزی استانداری و مجامع ذیربط تشکیل شود تا نسبت به یکسان سازی نرخ مشاغل و خدمات اقدام کند.

در ادامه این جلسه در خصوص دوگانه سوز کردن نانوایی های سراسر استان، بررسی راه کارهای تجهیز اصناف در داشتن صندوق مالی، همکاری بیشتر رسانه ملی در انعکاس اقدامات تنظیم بازار و دستگاه های مرتبط در راستای آرامش بخشی به مردم، نظارت بیشتر برکالاهایی که با نرخ ارز مرجع در بازار وجود دارد و سایر مسایل و موضوعات مربوط به تنظیم بازار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads