کد خبر: 10207 - تاریخ: یکشنبه، 21 اکتبر 2012 - 19:34

گروه خونی A منفی بیشترین مصرف را در گیلان دارد

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به تعداد بالای جراحی قلب و عروق در استان، همیشه نیاز به همه گروه خونی وجود دارد که در این میان گروه خونی A منفی بیشترین مصرف را در گیلان دارد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: علی داودی اشاره به اینکه در بین گروه های خونی، A منفی نیز بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است، افزود: همیشه نیاز به گروه خونی منفی در استان وجود دارد چون جمعیت افرادی که گروه خونی منفی دارند، کم است.

وی اظهارداشت: روزانه حداقل باید 300 نفر به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه تا نیاز روزانه خون بیمارستانها تامین شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه الگوی مرگ و میر و همینطور نیاز به فرآورده های خونی در استان تغییر کرده است، گفت: از مجموع مرگ و میرهایی که در استان رخ می دهد 46 درصد قلب و عروق ،12 درصد سرطان و 9 درصد حوادث ترافیکی و سایر موارد است.

وی با بیان اینکه تولید خون همیشه باید به روز باشد تا بتوان برای نجات جان بیماران اقدام کرد، افزود: یک واحد خون برای نجات جان چهار بیمار مصرف می شود.

داودی اظهارداشت: برخی از مردم در سراسر جهان در هر سن و از هر طبقه اجتماعی برای ادامه حیات خویش به دریافت خون نیازمند هستند. در اغلب موارد تزریق خون یا فرآورده های خونی تنها راه نجات مصدومان، بیماران تالاسمی، بیماران دیالیزی، سرطانی و غیره است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads