کد خبر: 10063 - تاریخ: جمعه، 19 اکتبر 2012 - 17:45

انجام عمليات انتحاری ناكام در چابهار/ شهادت دو بسیجی

شخص انتحاری که قصد نفوذ به داخل مسجد را داشته توسط پرسنل بسیجی حاضر شناسایی و وی که موفق به ورود به مسجد نمی‌شود با فاصله چند صد متری مبادرت به انفجار کمربند انتحاری خود می‌کند.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق: ظهر امروز فردی با کمربند انتحاری در فاصله 400 متری مسجد امام حسین (ع) و مقابل درمانگاه سیدالشهدای این شهرستان ، خود را منفجر کرد.

به گفته شاهدان عینی، شخص انتحاری که قصد نفوذ به داخل مسجد را داشته توسط پرسنل بسیجی حاضر شناسایی و وی که موفق به ورود به مسجد نمی‌شود با فاصله چند صد متری مبادرت به انفجار کمربند انتحاری خود می‌کند.

این اقدام که در حوالی مسجد امام حسین (ع) چابهار و مقابل درمانگاه سیدالشهدای این شهرستان به وقوع پیوست، دو بسیجی جان برکف پایگاه مقاومت بسیج مسجد به شهادت رسیدند.

این دو بسیجی شهید با نام‌های «مرتضی آسوده» که در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و «حامد بزی» دیگر بسیجی این حادثه پس از بروز جراحات سنگین دقایقی پیش در بیمارستان شهید شد.

براساس اطلاعات دریافتی، شهید مرتضی آسوده، دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد بوده که در این اقدام تروریستی به شهادت می‌رسند.

در پی وقوع اقدام تروریستی امروز در چابهار توسط یکی از کوردلان مقارن ساعت 12:50 دقیقه امروز، فردی با لباس مبدل نظامی در مقابل مسجد امام حسین (ع) و مصلای این شهر در کمین خروج نمازگزاران بود که با شناسایی از سوی نیروهای انتظامی متواری و مقابل درمانگاه سیدالشهدا خیابان تعاون جنب مسجد خود را منفجر می‌کند که در پی این انفجار تعدادی از نیروهای بسیج، انتظامی و کودکان شهید و زخمی می‌شوند.

عکس/محل انتحار عامل‌تروریستی در چابهار

اسامی شهدای حادثه تروریستی چابهار اعلام شد
پویا حاجیان مدیر کل روابط عمومی هلال احمر با اشاره به انفجار امروز در ساعت 12:20 در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار اظهار داشت: در پی گزارش هلال احمر امدادگران جمعیت برای انتقال مجروحان این حادثه حمله انتحاری در محل انفجار حضور یافتند و 5 مجروح این حادثه را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی افزود: در پی عملیات انتحاری نماز جمعه امروز چابهار آقایان مرتضی آسوده و حامد بزی از اعضای خانه داوطلب شهر چابهار که بسیجی نیز بودند به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرماندار چابهار: اقدام انتحاری خارج از محدوده حلقه حفاظتی مأموران انتظامی بود
ایرج حیدری فرماندار چابهار اظهار داشت: یک نفر تروریست شرور در حین نمازجمعه امروز چابهار قصد انجام عملیات انتحاری را داشت که با شناسایی به موقع بسیجیان به درک واصل می‌شود.

وی افزود: فرد تروریست توسط بسیجیان و مأموران انتظامی شناسایی می‌شود و مورد تعقیب قرار می‌گیرد که در حین فرار و در خارج از محدوده حلقه حفاظتی مأموران انتظامی، مورد ضربه گلوله قرار گرفته و موجب می‌شود تا کمربند انتحاری‌اش عمل کند و به درک واصل شود.

فرماندار چابهار بیان کرد: به علت نزدیکی دو نفر از بسیجیان سلحشور با فرد انتحاری، متأسفانه این دو بسیجی به نام‌های « مرتضی آسوده و حامد بزی» به شهادت می‌رسند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت‌پرده اقدام تروریستی چابهار هستند
سید باقر حسینی نماینده مردم زابل زهک و هیرمند در مجلس، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار که امروز منجر به شهادت و زخمی شدن دو نفر ار بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسین(ع) شد، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از استان‌هایی است که شیعه و سنی سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند با تأکید بر اینکه دشمنان همواره برای ایجاد تفرقه و بهره‌بردن از آن، اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند، گفت: این انفجارها هیچ نتیجه‌ای ندارد چراکه مردم استان به خوبی آگاه هستند.

وی با بیان اینکه هیچ مسلمانی چنین اقداماتی را انجام نمی‌دهد، افزود: این اقدامات تروریستی مورد تأیید شیعه و سنی نیست.

حسینی پشت پرده این جنایات را کسانی دانست که منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند و به آموزش افراد خودفروخته می‌پردازند تا آنها را مقابل مردم قرار دهند و محوریتشان نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

برخورد جدی دستگاه امنیتی با عوامل اقدام تروریستی امروز در چابهار
مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛ با اشاره به عملیات انتحاری امروز در چابهار گفت: پس از برملا شدن نیات شوم دشمنان جمهوری اسلامی از تحریمهای اقتصادی، آنان در صدد هستند تا با ساماندهی عملیات انتحاری به اهداف خود در داخل ایران دست پیدا کنند.

وی افزود: از دستگاه‌های امنیتی کشور نیز انتظار می‌رود تا نسبت به این قبیل اقدامات با هوشیاری برخورد کرده و نسبت به دستگیری عوامل آن اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون ما شاهد بودیم که استکبار جهانی به اشکال مختلف سعی در ایجاد موانعی بر سر راه انقلاب اسلامی داشته و پیش از این نیز حمایتهایی از گروهکهای تروریستی منافقین و عبدالمالک ریگی صورت گرفته و تحریمها و فشارهای اقتصادی نیز توسط آنان دنبال می‌شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads