به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: براساس بررسیهای صورت گرفته ۵۸.۲ بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه میکند: با وجود افزایش حدود دو برابری نرخ خودرو در دو سال اخیر اما درآمد طبقه متوسط به این میزان افزایش نیافته بنابراین قدرت خرید این طبقه در بازار خودرو کاهش یافته است.
امینی با بیان اینکه با گرانتر شدن خودروهای داخلی قدرت خرید طبقه متوسط به عنوان قشر اصلی مصرفکننده خودرو در کشور افزایش نمییابد، خاطرنشان میکند: بنابراین خودروسازان باید سعی کنند با توجه به اینکه طبقه متوسط بیش از ۵۰ درصد خریداران خودرو را به خود اختصاص میدهد خودروهای متناسب با سطح درآمدی این طبقه تولید کنند.
وی ادامه میدهد: تقریبا بیشتر افراد قرار گرفته در طبقه متوسط دارای خودروی شخصی بوده و مجبورند خودروی خود را از میان خودروهای تولیدی در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان انتخاب کنند اما این موضوع به معنای رضایت آنها از کیفیت این خودروها نیست.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح میکند: بنابراین اگر خودروسازان به سمت تنوع مدل محصولات تولیدی در این سطح قیمتی حرکت نکنند به محض برداشته شدن تعرفه واردات خودرو بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.
هماکنون خودروهایی چون تیبا، پراید، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶، و تندر ۹۰ در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارند.
انتهای پیام/
تکواندوکار خمامی در جایگاه دوم مسابقات پومسه دختران کشور ایستاد
جشن شکوفه ها در خمام برگزار شد
تیم فوتبال اتحاد خمام مقابل شهرداری کلاچای مغلوب شد
صالحه مهدوی به اردوی تیم ملی پاراتکواندو جوانان دعوت شد
احترام مردم باعث دلگرمی من است/ از سینما فقط خاطراتش برایم مانده