کد خبر: 9409 - تاریخ: شنبه، 13 اکتبر 2012 - 09:11

برای نخستین بار در کشور

اتاقک شبیه‌ساز زلزله در گیلان ایجاد شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌ساز زلزله در اتاقک ویژه برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، افشین عزیزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان 15 تا 21 مهر ماه را هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامید و اظهار کرد: امسال «تدابیر راهبردی، مشارکت مردمی و کاهش خطرپذیری» شعار هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی حجم بسیار خسارت‌های حوادث غیرمترقبه در گیلان را برابر اعتبارات عمرانی استان عنوان کرد و افزود: 170 میلیارد تومان در مدت دو سال گذشته بلایای طبیعی به گیلان خسارت وارد کرده است.

عزیزی آموزش در کاهش حوادث طبیعی را تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: بیش از 30 مانور حوادث غیر مترقبه در شهرستان‌های گیلان برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اجرای 60 پروژه ویژه امدادی در استان، خاطرنشان کرد: سامانه هشدار زلزله در روستای دستک و روستای سفالکسار کیاشهر برای نخستین بار در کشور نصب شده است و بین پنج تا هفت ثانیه زودتر از وقوع زلزله هشدار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: سامانه هشدار زلزله به سیستم پیامک مجهز است و هنگام وقوع زلزله برق، آب و گاز منطقه را قطع می‌کند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌ساز زلزله در اتاقک ویژه برای نخستین بار در کشور در گیلان خبر داد و ابراز کرد: افراد در اتاقک شبیه‌ساز زلزله قرار می‌گیرند و زلزله با درجه‌های مختلف ایجاد می‌شود و می‌توانند تمرین‌های مختلف را با حس کردن زلزله انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه 13 میلیارد تومان برای بازسازی خسارت‌های زیربنایی حوادث غیر مترقبه به استان اختصاص داده شده است، ادامه داد: بلایای طبیعی به یک‌هزار و 346 کیلومتر راه روستایی گیلان آسیب وارد کرده است.

عزیزی به آسیب‌دیدگی 210 پل در حوادث غیر مترقبه گیلان اشاره کرد و متذکر شد: بلایای طبیعی به 82 ساختمان عمومی گیلان آسیب وارد کرده است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت انجام پروژه‌ها در جلوگیری از افزایش خسارت‌های وارد شده به مردم، اذعان داشت: ارائه خدمات مانند تامین آب، برق و … هنگام بروز حوادث غیر مترقبه به مردم ضرورت دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads