کد خبر: 9378 - تاریخ: جمعه، 12 اکتبر 2012 - 09:08

نصرالله: نفوذ پهپاد به عمق سرزمین اشغالی کار مقاومت لبنان بود

هواپیمای شناسایی بدون سرنشین که صدها کیلومتر بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرد ساخت ایران بوده که توسط مقاومت لبنان کنترل و عملیاتی شد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: سید حسن نصرالله در سخنان پنج شنبه شب خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: موضوع اساسی همان هواپیمای شناسایی است که ما از طریق آن به برخی سرفصل‌ها ورود خواهیم شد که مورد توجه و اهتمام بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در برابر یک عملیات ویژه و منحصر بسیار مهم در تاریخ مقاومت و منطقه قرار داریم که همه اسرائیلی‌ها درباره اهمیت و نشانه‌های آن اتفاق نظر دادند.

پرواز هواپیمای شناسایی حزب‌الله بر فراز فلسطین اشغالی

وی گفت: مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان به سمت دریا ارسال کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس اقدامات آهنین و پولادین دشمن را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و برافراز بسیاری از مراکز مهم قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: کلام امروز اعلام انجام و برعهده گرفتن این عملیات ویژه و منحصر است.

پهباد ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی است

وی تصریح کرد: این هواپیما به پرواز درآمد و مسیر مشخص خود را به میزان ده‌ها کیلومتر طی و این هواپیما ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی است و ساخت روسیه نیست.

پهباد صدها کیلومتر در منطقه مملو از رادارها پرواز کرد

سید حسن نصرالله گفت: سرنگون کردن هواپیما امری طبیعی و قابل پیش بینی بود و دستاورد این بود که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای مملو از رادارها پرواز کند و در هر صورت برخی اسرائیلی‌ها با این سخن – که افتخار اسرائیل به اینکه حریم هوایی آن غیرقابل نفوذ است، ترک خورد – از شکست اعتبار (اسرائیل) سخن گفتند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: از برادران مجاهد تشکر می‌کنم و کسانی که تلاش خود را در راه دفاع از ملت و امت خود بکار گرفتند و موضوع یافتن توانمندی‌های هواپیماهای اطلاعاتی و عملیاتی را به اسرائیلی‌ها واگذار خواهیم کرد و که این هواپیماها در اولین تجربه خود توانست برفراز آبها پرواز کند و همه می دانیم که برفراز آبها چیست و چه چیزی بر فراز خشکی حرکت می‌کند و امروز بخشی از توانمندی‌های خود را آشکار کردیم و این امر از میزان و حجم (توانمندی‌هایی) غیرمنتظره که داریم، کم نمی‌کند.

وی گفت: این عملیات آشکار می‌کند که ما قدرت مخفی کردن توانمندی‌های خود و نمایان کردن آن در زمان مناسب و فرستادن پیام های مناسب در زمان مناسب را داریم.

پروازهای شناسایی بر فراز فلسطین اشغالی حق ماست

وی تاکید کرد: حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی هر وقت بخواهیم انجام دهیم و این پرواز اولین پرواز نیست و آخرین پرواز هم نخواهد بود و با این نوع از هواپیماها می‌توانیم به اماکن زیادی برسیم.

وی افزود: ما اسم این عملیات را «شهید حسن ایوب» نامگذاری کردیم که از بنیانگذاران این نیرو در حزب الله بود و می خواهیم این هواپیما را «ایوب» نامگذاری کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: زمینه سازی این اقدام و این توانمندی زمانی زیادی برد و این تاکید می کند هیچ چیزی تیم اصلی و اساسی ما را از دشمن اسرائیلی – هر اندازه هم درگیری منطقه‌ای و داخلی وجود داشته باشد- غافل نمی‌کند.

موضع حزب‌الله در قبال رویدادهای سوریه شفاف است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات جاری در سوریه نیز گفت: ما از ابتدای ناآرامی‌ها در سوریه دارای موضع سیاسی شفاف و آشکاری در قبال این کشور بودیم و از آن شرمنده یا خجالت زده نیستیم و به همین منظور دیدگاه و برداشت خود از آنچه روی می‌دهد و آنچه در پشت صحنه در حال رخ دادن است و خطراتی که برای سوریه و لبنان و سراسر منطقه به دنبال دارد، را براساس اصول و مبانی فکری و شرعی خود تبیین و تشریح می‌کنیم و در مناسبت‌های مختلف از آن بی‌پرده سخن گفته‌ایم و به خاطر موضع سیاسی‌مان بیمناک و مردد نیستیم.

وی افزود: برخی می‌گویند حزب‌الله بهای این موضع‌گیری را پرداخت خواهد کرد و من می‌گویم که مشکلی نیست‌ اما باید آخر هر کار را ملاحظه کرد.

وجود نیروهای حزب‌الله در سوریه دروغ است

سید حسن نصر‌الله گفت: از روز اولی که حوادث سوریه شروع شد، طرف‌هایی در میان مخالفان سوری از ارسال نیروهایی توسط حزب الله به سوریه سخن می‌گفتند و من می‌گویم این دروغ است.

وی افزود: موضع سیاسی ما واضح است و تاکنون در کنار نظام سوریه مبارزه نکرده‌ایم و نظام سوریه نیز این درخواست را از ما نکرده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان هیچ چیزی را مخفی کرد و ما نیز هیچ موضوعی را مخفی نمی‌کنیم. زمانی که کسی شهید می‌شود به خانواده‌اش حقیقت را درباره مکان و زمان و چگونگی شهادت وی می‌گوییم. ما درباره این موضوع در لبنان شوخی نمی‌کنیم و ما هیچ چیزی را مخفی نمی‌کنیم و شهدا را نیز آشکارا تشییع کردیم چون این موضوع اشکال شرعی و اخلاقی دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شهدایی که می‌گویند در سوریه شهید شده‌اند کجا هستند این در حالی است که ما شهدای خود را آشکارا تشییع می‌کنیم و از آن خجالت نمی‌کشیم.

برخی لبنانی‌ها در روستای سوری هم مرز با لبنان ساکن هستند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان شب پنجشنبه خود اظهار داشت: شهید عباس[شهید مقاومت که چند روز پیش تشییع شد] و بسیاری از شهدا در مناطقی در مرز با سوریه شهید شدند، برخی روستاهای مرزی سوری هستند که لبنانی‌ها ساکن آن هستند که از طایفه‌های مختلف هستند و تعداد آنها نیز به 30 هزار لبنانی می‌رسد، این لبنانی‌ها از خانواده‌های لبنانی هستند و در آن سرزمین ساکن هستند و در آن مایملک دارند و کاملا شناخته شده است که آنها لبنانی هستند و از ده‌ها سال قبل ساکن آنجا می‌باشند و این خانواده‌ها به خانواده‌های «البقاعیه» معروفند و آنها در اصل در یک منطقه واحد هستند و تابعیت لبنانی خود را حفظ کرده‌اند و در انتخابات لبنان شرکت می‌کنند اما در سوریه حضور دارند.

وی تصریح کرد: برخی از این جوانان به تعدادی از احزاب لبنانی منتسب هستند که از جمله این احزاب حزب‌الله است و اهالی لبنانی این روستاها از حزب‌الله هستند و بخشی از آنها نیز در میان حزب الله متفرق هستند و مدت‌های طولانی در راه مقاومت جنگیده‌اند و آنها از ساکنان این روستاهای موجود در اراضی سوری هستند.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: اینها از زمان آغاز حوادث تماس گرفتند و هیچ کس به آنها ابلاغ نکرد که چه کار کنند و گزینه آنها در ابتدا این بود که خود را از نبرد بین نظام سوریه و گروه‌های مسلح دور نگه دارند اما گروه‌های مسلح به آنها حمله کرده و بسیاری از آنها را از خانه‌های خود آواره کردند و به زمین آنها تجاوز کردند و هر کس می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند می‌تواند تحقیق کند.

لبنانی‌های ساکن سوریه به اجبار وارد نبرد شدند

وی افزود: برخی از این مردم پس از آنکه در معرض قتل، ربایش، سوزاندن خانه‌ها و آواره کردن قرار گرفتند، تصمیم گرفتند خانه‌های خود را ترک کنند اما تعداد زیادی از آنها تصمیم به ماندن گرفتند سلاح خریداری می‌کنند و مرزها نیز از اله رمل و عرسال تا بقاع مرکزی و غربی باز است و سوری‌ها نیز شروع به خرید سلاح از لبنان کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: حقیقت ماجرا این است و آنها در حال جنگیدن هستند و هیچ کس تصور نمی‌کند که جبهه جدید حزب‌الله در آنجا وجود دارد و اگر اینها تصمیم به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به سمت لبنان می‌گرفتند ما نمی‌توانستیم مانع آنها بشویم و اکنون نیز نمی‌توانیم مانع جنگیدن آنها شویم.

وی در ادامه گفت: ما جبهه جدیدی باز نکردیم و جبهه ما معروف است که کجاست، این سرزمین سوری است و لبنانی‌ها در آن ساکن هستند اما سرنوشت این لبنانی‌ها در معرض آزمون است و در ابتدا آنها خود را از نبرد دور نگه داشتند اما به آنها تعرض شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد،‌ گفت: موضع سیاسی ما کاملا روشن و شفاف است و هر قدر هم تحت فشار باشیم، باز باورهای ما و افکار و دیدگاه‌هایمان تغییر نمی‌کند.

پیامدهای اوضاع جاری در سوریه برای تمام منطقه خطرناک است

وی درباره پیامدهای اوضاع جاری در سوریه گفت که پیامدهای اوضاع جاری در سوریه هم برای سوریه و هم برای فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه و تمام منطقه خطرناک است و آنچه که ما به آن دعوت می‌کنیم، مذاکره و گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی و توقف خونریزی‌هاست.

اگر زمانی اقتضا کند نیروهای خود را به سوریه بفرستیم پنهان نمی‌کنیم

سید حسن نصرالله گفت: نظام سوریه نه نیازی به ما دارد و نه نیازی به طرفی دارد که در کنارش بجگند، این درحالی است که این اقدام به نفع آن هم نیست و همانگونه که تاکنون چنین تصمیمی وجود نداشته، بعد از این هم ما چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهیم کرد و اگر زمانی اقتضا کند که نیروهای خود را به سوریه بفرستیم، آن را از کسی پنهان نخواهیم کرد، اما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

وی درباره سخنانی که درباره شهید «ابو عباس» در برخی رسانه‌‌های گفته می‌شود، گفت: آنچه درباره این شهید توسط این رسانه‌های گفته شده، درست نیست و تمام ساکنان «بقاع» می‌دانند که او مسئول ساختار نظامی در این منطقه بوده و در این ساختار مسئول پیاده نظام و مسئول تمام کمیته‌ها و هیئت‌های جوانانی بوده که در این روستاها ساکن هستند و بالطبع او مسئول آنهاست و در این منطقه به شهادت رسید، منطقه‌ای که امروز نیز در معرض بمباران قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: من به تمام جریان‌ها و طرف‌های معارض سوری اندرز می‌دهم و توصیه می‌کنم که این موضوع را بزرگ و وحشتناک نکنند، چون تاثیری بر ما ندارد، ما کسانی‌ هستیم که تجارب مان معروف و شناخته شده است و می‌دانیم در هر مرحله چه چیز به سود ما و چه چیز به زیان ماست و تهدید و اتهام سودی برای ما ندارد.

پیام نصرالله به ربایندگان اتباع سوری

سید حسن نصرالله گفت: می‌خواهم به ربایندگان بگویم که منتظر این هستید که من عذرخواهی کنم، باید بگویم، تصور نمی‌کنم کسانی‌که با من هستند، چنین چیزی را قبول کنند و بخواهند که من عذرخواهی کنم و این موضوعی نادرست و ناشایست است و بگذارید که ما خارج از میدان و نزاع باشیم و نه کسی وجود دارد که ما را تهدید و نه مجبور کند.

مخازن و انبارهای مقاومت سری و محرمانه است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود گفت: درباره حادثه منطقه «النبی شیت» باید بگویم که در لبنان امکان سخن گفتن از خط مقابل و خط مقدم و خط عقب وجود ندارد، همه جای لبنان عرصه فعالیت دشمن است.

وی افزود: هیچ جنبش مقاومتی در جهان وجود ندارد که همه امکانات خود را در منطقه مرزی یا خط مقدم متمرکز کند. این اقدامی غیرمنطقی است و طبیعی این است که نیروهای دفاعی در همه حضور داشته و مستقر باشند و تسلیحات و انبارهای آنها نیز همه جا پر و آماده باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کسانی‌که از انبارهای منطقه النبی شیت سخن می‌گویند، از حادثه «خرده السلم» هم سخن گفته‌اند و مشکل آنها با انبارها نیست، بلکه مشکل آنها با موجودیت مقاومت است که با دشمن صهیونیستی می‌جنگد و در برابر طرحش در منطقه ایستادگی می‌کند.

وی تاکید کرد که هر جنبش مقاومتی به طور طبیعی انبارها و مخازن خود را در مناطق مختلف قرار می‌دهد، چون اگر بخواهد تمام تسلیحات خود را در یک جا یا اماکن اندکی گرد آورد، شناسایی آنها به راحتی صورت می‌گیرد و موجب می‌شود تا دشمن آنها را بمباران کرده و از بین ببرد و به همین دلیل این اقدامی منطقی و معقول نیست و دشمن صهیونیستی به این موضوع کاملا آگاه است و آن را می‌فهمد و می‌گوید که طبیعی است، دست به چنین کاری نزند و آن را برای افکار عمومی‌اش توضیح می‌دهد و آنها این موضوع را درمی‌یابند، اما کسانی در لبنان هستند که حاضر نیستند چنین چیزی را بفهمند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مخازن و انبارهای مقاومت باید سری و محرمانه باشد و در آن تدابیر خاصی به اجرا گذاشته شود و ما اقدامات بسیار و بزرگی در این راه اتخاذ کرده‌ایم و این طبیعی است که احتمالا نقصی فنی یا انسانی در این مخازن روی دهد، همچون آنچه که در النبی‌شیت روی داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads