کد خبر: 9088 - تاریخ: دوشنبه، 8 اکتبر 2012 - 12:15

سرکنسول روسیه در رشت:

با اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران مخالفیم.

ماکسیم بارانوف: هفته گذشته در وین قطعنامه آژانس انرژی هسته‌ای درباره ایران صادر شد که در تدوین آن روسیه مشارکت فعال داشت.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره نشست گروه 1+5 اظهار کرد: وزارت امور خارجه روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نشست گروه 1+5 درباره ایران، شرکت کنندگان بر حل و فصل مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره تاکید کردند.

وی ادامه داد: سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده که نشست وزیران خارجه گروه 1+5 عصر پنجشنبه گذشته در حاشیه شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و در آن کاترین اشتون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شرکت داشت.

این مسئول روسیه، ادامه افزود: گروه 1+5 بار دیگر بر دستیابی به راهکار جامع و درازمدت درباره وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران طبق اصول گام به گام و اقدام متقابل تاکید کرد.

به گفته وی، در این نشست در باره استمرار گام‌های گروه 1+5 در گفت‌وگو با ایران تبادل نظر شد.

بارانوف ابراز کرد: وزیر امور خارجه روسیه در این نشست بر اهمیت حفظ آهنگ پیشرفت مذاکرات گروه 1+5 و ایران و افزایش تماس‌ها و همکاری‌های تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور دستیابی به راه حل مشخصی برای برطرف کردن تدریجی نگرانی‌های جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه روسیه درباره نشست مذکور اذعان کرد: طبق این اظهارات، در نشست جاری سازمان ملل در سطح وزیران امور خارجه سند جدیدی درباره ایران تصویب نمی‌شود.

سرکنسول روسیه در رشت یادآور شد: هفته گذشته در وین قطعنامه آژانس انرژی هسته‌ای درباره ایران صادر شد که در تدوین آن روسیه مشارکت فعال داشت.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح وزرای خارجه نباید در انتظار سند جدیدی در باره ایران بود، تصریح کرد: در نشست گروه 1+5 در باره برنامه هسته‌ای ایران، راه‌های تشویق دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تشریک مساعی بیشتر با ایران به منظور رفع ابهامات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران تبادل نظر می‌کنیم.

بارانوف با تاکید بر اینکه روسیه همواره از حق ایران برای اجرای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود حمایت کرده است، متذکر شد: مقام‌های ارشد این کشور بارها اعلام کرده‌اند که با اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران مخالف هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads