کد خبر: 89036 - تاریخ: جمعه، 11 سپتامبر 2015 - 00:55

تاکید دوباره هاشمی رفسنجانی بر علامه خواندن حسن خمینی؛

علامه یعنی کسی که زیاد می‌داند و حسن آقا هم خیلی می‌داند!

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با هفته نامه طلوع به سوالاتی پیرامون جایگاه سید حسن آقای خمینی و علت “علامه خواندن” ایشان، پاسخ داد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در متن این پرسش و پاسخ آمده است:سید حسن خمینی

هفته نامه طلوع: بعد از اینکه حضرتعالی برای ایشان از لقب “علامه” استفاده کردید، در برخی رسانه های دلواپس واکنشهایی و بعضی وقتها شکل تمسخرآمیزی داشت. نظرات در مورد این واکنش ها چیست؟

هاشمی رفسنجانی: این به این خاطر است که نمی دانند معنای کلمه علامه چیست. الان زید و عمرو همه آیت الله هستند! (با خنده) علامه خیلی پایین تر است. علامه یعنی کسی که زیاد می داند و حسن آقا خیلی می داند و انسان بسیار خوش استعدادی است و شبیه استعدادهای امام را دارد و اهل کار کردن است. در قم درس خارج می گوید و شاگردهای خوبی دارد. انسان کوچکی نیست که علامه برایش زیاد باشد. من نمی دانم چه معنایی از علامه می فهمند که حساسیت نشان می دهند.

هفته نامه طلوع: یک طبقه بندی کرده بودند که علامه را بالاتر از آیت الله قرار داده بودند؟

هاشمی رفسنجانی: اینگونه نیست. آیت الله از همه بالاتر است. الان اینگونه شده است و یکدفعه آیت الله می شویم. وقتی انقلاب پیروز شد و ترور شده بودم، برای اولین بار در روزنامه دیدم که برای من آیت الله می گویند. من اعلام کردم و گفتم که من راضی نیستم. شما می خواهید مرا بالا بیاورید، آیات را پایین می آورید. آیت الله متعلق به انسانهای خیلی ممتاز کشور است. قبلاً اینگونه نبود که لقب آیت الله را به هر کسی بگویند!.

انتهای پیام/512


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads