کد خبر: 8801 - تاریخ: چهارشنبه، 3 اکتبر 2012 - 18:49

چرا تصویربردار صداوسیما پناهنده شد؟

این سرزمین و این خاک در طول قرن ها در معرض تندبادهایی قرار گرفته است که کم یا زیاد آنان را پشت سر گذاشته است و بودن راستین خود را همواره به عنوان ملتی ریشه دار در رهگذر این تندبادها حفظ کرده است و این ملت در سخت ترین دوران حیات هیچگاه پشت به میهن و رو به دشمن قرار نگرفته است.

به گزارش خوبان به نقل از تابناک: یکی از تصویربرداران تلویزیون ایران که به همراه رئیس جمهور به نیویورک رفته بود ، پناهنده می شود و پس از آن ناگزیر به دنبال بهانه ای برای توجیه این اقدام خود و فراهم کردن مدارک لازم برای اخذ پناهندگی است. طبیعی است کسی که خود سالها در یکی از نهادهای کشور فعالیت کرده و سابقه ای طولانی دارد ، احتمالا برای یافتن دلیل برای پناهندگی مشکلات بیشتری خواهد داشت و احتمالا بهانه های مختلفی را باید برای خود فراهم کند.

به همین دلیل نیز ، یافتن این بهانه به وکیل وی سپرده می شود و شخصی به نام «اودوایر» وکالت وی را بر عهده می گیرد و می کوشد بهانه ای فراهم کند که به راحتی بتواند برای موکلش پناهندگی بگیرد . او نیز دست به کار می شود. و درباره دلایل پناهندگی تصویر بردار سابق قصه ای می سازد :

اعضای هیات همراه رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، از آقای گلخن بان خواسته بودند دست به اعمالی بزند و با مخالفت او مواجه شده بودند.

پال اودوایر در مصاحبه با آسوشیتد پرس می گوید: زمانی که او اینجا بود، اعضای هیات خواسته هایی را مطرح کرده بودند که او نمی خواست انجام دهد. او به طور مشخص از تبعات این عدم فرمانبرداری پس از بازگشت به ایران بسیار نگران بود!

البته طبیعی است که اشاره ای به خواسته های مورد مخالفت گلخنبان نشود و فراموش شود که گفته شود، قبل از اینکه این تصویر بردار سابق به نیویورک برسد ، خانواده وی از ایران خارج شده بودند.

در واقع پیش از اینکه مقامات ایران درخواستی از وی داشته باشند ، وی بخشی از نقشه پناهندگی خود را با خارج کردن خانواده اش از ایران عملی کرده بود. اینک هر چه هست هر چه خواهد آمد تهیه کردن دلایلی سیاسی برای پناهندگی است .

آنچه که لازم است در این باره گفته شود اینکه این سرزمین و این خاک در طول قرن ها در معرض تندبادهایی قرار گرفته است که کم یا زیاد آنان را پشت سر گذاشته است و بودن راستین خود را همواره به عنوان ملتی ریشه دار در رهگذر این تندبادها حفظ کرده است و این ملت در سخت ترین دوران حیات هیچگاه پشت به میهن و رو به دشمن قرار نگرفته است .

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. محمد
     | 2012/10/4 - 14:33
    پاسخ

    “مورد مخالفت گلخنبان نشود و فراموش شود که گفته شود،”!!!!
    چی شود شود شود چرا نشود که شود شاید بشود و احتمالا نشود
    چی نوشتی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads