کد خبر: 8624 - تاریخ: دوشنبه، 1 اکتبر 2012 - 11:38

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عمر برخی درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امارات متحده عربی است.

جمهوري اسلامي ايران هيچ گونه مذاکره‌اي برسر مالکيت جزاير سه گانه نخواهد داشت چرا که براي ادعاي واهي امارات هيچگونه اعتبار و ارزشي قائل نبوده و نخواهد بود.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام وحيد احمدي نماينده مردم کنگاور، صحنه، هرسين و بيستون در مجلس در گفتگویی با اشاره به ادعاهاي بي‌اساس وزير امو خارجه امارات مبني بر مالکيت بر جزاير سه‌گانه ايراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: از آنجا که سياست خارجي امارات تابع و وابسته قدرت‌هاي بزرگ است، طرح ادعاهاي تکراري از سوي امارات در خصوص جزاير سه‌گانه به تحريک برخي از کشورها و در اطاعت از آنها صورت گرفته است.

وي در ادامه با تأکيد براينکه جزاير سه‌گانه جزء لاينفک خاک جمهوري اسلامي ايران است، افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ گونه مذاکره‌اي برسر مالکيت اين جزاير نخواهد داشت چرا که براي ادعاي واهي امارات هيچگونه اعتبار و ارزشي قائل نبوده و نخواهد بود.

احمدي حاکميت ايران برجزاير سه‌گانه را از لحاظ تاريخي، اسناد و عرف بين المللي بلا ترديد دانست و گفت: عمر برخي درختان خيابان وليعصر بيشتر از عمر امرات متحده عربي است، لذا هيچ يک از اين ادعاها نمي‌تواند تغييري در واقعيت كه همان مالكيت ترديدناپذير ايران بر جزاير خليج فارس است، ايجاد کند.

گفتني است “عبدالله بن زاید آل نهیان”، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بار دیگر از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای بی‌اساسي را درباره جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تکرار کرد و از کشورهای مختلف جهان خواست تا ایران را به طرح این مسئله در دادگاه لاهه تشویق کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads