کد خبر: 8586 - تاریخ: یکشنبه، 30 سپتامبر 2012 - 09:45

آمریکا دیگر منافقین را تروریست نمی داند.

در اطلاعیه روز جمعه ۲۸ سپتامبر (هفتم مهر) وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزیر خارجه آمریکا (هیلاری کلینتون) بنابر مفاد قانونی تصمیم گرفت که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و حامیان این گروه را از فهرست سازمان های تروریستی ایالات متحده خارج کند.”

به گزارش خوبان به نقل از جهان، در اطلاعیه روز جمعه ۲۸ سپتامبر (هفتم مهر) وزارت خارجه آمریکا آمده است: “وزیر خارجه آمریکا (هیلاری کلینتون) بنابر مفاد قانونی تصمیم گرفت که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و حامیان این گروه را از فهرست سازمان های تروریستی ایالات متحده خارج کند.”

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که “حذف نام سازمان مجاهدین خلق به این معنی نیست که ما (دولت آمریکا) سابقه فعالیت های این گروه را از یاد برده ایم؛ فعالیت هایی که به کشتن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۷۰ میلادی انجامید و هم حمله‌ای که در داخل خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲ توسط این گروه صورت گرفت؛ همچنین با توجه به بدرفتاری هایی که این سازمان با اعضای خود کرده است.”

به گزارش جهان، منافقین سال‌ها برای حذف از فهرست گروه‌های تروریستی توطئه چیده و برنامه ریزی کردند. آنان در این راستا توانستند حمایت تعدادی از مقام‌های جمهوری خواه و دموکرات را نیز برای انجام لابی گری به نمایندگی از این گروه جلب کنند. منافقین به جای پرداخت حق الزحمه لابی گری این مقام‌ها، پاداش افتخاری به مبالغی بین 10 تا 50 هزار دلار برای هر سخنرانی در حمایت از خود پرداخت می‌کردند.

از جمله کسانیکه از این پول‌های مفت به جیب زده‌اند، «اد رندل»، «رودی جیولیانی»، «آلن درشوویتز» و «لوئیز فری» هستند. بسیاری از این افراد اعلام کرده‌اند که علاقه زیادی به پول‌هایی که جمع کرده‌اند، ندارند بلکه مدعی هستند که تنها با دیدن رنج‌های این افراد در عراق و امیدشان به حل شدن یک بی عدالتی به این حرکت پیوسته‌اند.

«سیمور هرش» چندی پیش در مقاله‌ای افشاگرانه گزارش داد که تا اواخر سال 2007 نیروهای ویژه آمریکا افراد این گروه را در پایگاهی سری در نوادا آموزش می‌دادند. این افراد آموزش‌هایی را در خصوص سلاح و تجهیزات ارتباطاتی و عملیات‌های سیاه می‌دیدند تا از آنها در فعالیت‌های علیه نظام ایران در داخل کشور استفاده کنند.

همچنین ماه گذشته روزنامه گاردین به نقل از یک منبع سری اسرائیلی که از وزرای ارشد سابق دولتی و افسر نیروهای دفاعی این رژیم است، نوشت: موساد در طی سال‌ها از مجاهدین خلق برای افشای اسناد رسمی دولت ایران و همچنین انجام عملیات‌های خرابکارانه علیه چهره‌های کلیدی دولت ایران استفاده کرده است.

منبع اطلاعاتی این روزنامه و دیگر روزنامه نگاران همگی گزارش داده‌اند که مجاهدین خلق در ترور چهار دانشمند هسته‌ای دست داشته‌اند.

«آلن درشوویتز»(حامی منافقین) این طور استدلال می‌کند که مجاهدین خلق باید از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شوند نه به خاطر اینکه دیگر تروریست نیستند بلکه به این دلیل که با آمریکا در انجام فعالیت‌های سری علیه ایران همکاری کرده‌اند. پس به زبان ساده‌تر می‌توان گفت: ممکن است منافقین تروریست باشند اما آنها تروریست‌های ما هستند.

بر پایه این واقعیت ها روشن است که حذف عنوان مجاهدین خلق از فهرست سازمان‌های تروریستی یک موضع بی اساس و پایه بوده و تنها بر پایه محاسبات سیاسی قرار دارد.

اعضاي گروهک منافقين در سال ۱۹۸۶ ميلادي به عراق گريختند و از حمايت صدام حسين، ديکتاتور عراق بهره‌مند شدند. اين گروه در نزديکي مرز عراق با ايران اقدام به تاسيس اردوگاه کردند.

مسئول ترور 16 هزار ایرانی

گروهک منافقين که در فهرست گروه‌هاي تروريستي بسياري از مجامع بين‌المللي جاي دارد، مسئول ترور 16 هزار مقام و شهروند ایرانی و هزاران عراقی است. اين گروه به دليل حمايت از صدام حسين، ديکتاتور معدوم بعثی در طول دفاع مقدس، در نزد مردم ايران و عراق بسيار بدنام است.

در همین راستا، دولت عراق منافقین را از اردوگاه اشرف اخراج کرده و بر اساس توافق با سازمان ملل حدود ۳ هزار تن از اعضاي این گروهک را به کمپ ليبرتي، پايگاه نظامي سابق امريکا در نزديکي فرودگاه بين المللي بغداد در استان دياله عراق منتقل کرده است.

این گروه در ماه های اخیر به دنبال کشوری برای پناهنده شده بود که با لطف اخیر کاخ سفید به نظر می رسد مکان استقرار آن ها در یکی از کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه هموار شده باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads