کد خبر: 8481 - تاریخ: جمعه، 28 سپتامبر 2012 - 11:55

اجرای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌های آزاد گیلان

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌های آزاد گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محمد حسین سرورالدین در جلسه مشترک فرماندهان پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در واحد بندر انزلی با بیان اینکه تاکنون درباره سیاست‌های فرهنگی منطقه 17 چند جلسه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسه‌های حجاب و عفاف مهم‌ترین موضوع جلسات فرهنگی این دانشگاه بوده و به اندازه کافی درباره مسایل فرهنگی تحقیق شده و اکنون باید آنها را عملیاتی کرده و به مرحله اجرا در آوریم.

وی از اجرای طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌های آزاد گیلان همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و ورود دانشجویان جدیدالورود خبر داد و افزود: ما از ابتدای مهر جاری طرح حجاب و عفاف را در واحدهای دانشگاهی منطقه 17 اجرا کردیم اما با کمک بسیج دانشجویی باید یک گام جلوتر باشیم و این طرح را در واحدهای دانشگاهی جلو ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد ا سلامی منطقه 17، بسیج را یک چهره شناخته شده در دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آرزوی هر انسان متقی است که بسیجی باشد و این آرزوی حضرت امام خمینی (ره) بوده که فرموده بودند «ای کاش من هم یک بسیجی بودم».

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرمایش‌های حضرت امام (ره) در انجام امور به ویژه در بخش فرهنگی، اذعان کرد: ما با همکاران خود در منطقه و واحدهای دانشگاهی حضور داریم و در اجرای طرح حجاب و عفاف پشتیبان آنها هستیم.

سرورالدین با تصریح بر اینکه ما نمی‌توانیم کسی که معتقد به ارزش‌های انسانی و اسلامی نیست را به عنوان رئیس یک واحد دانشگاهی انتخاب کنیم، افزود: در انتخاب مسئولان واحدهای دانشگاهی نخستین چیزی که در نظر می‌گیریم اعتقاد به مسایل دینی و اخلاقی است که در سیاست‌های دانشگاه و منطقه تلاش داریم به این مسئله مهم قبل از مدرک تحصیلی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه باید یک بسیجی باشیم، ابراز کرد: نباید منتظر این باشیم که مبادا یکی از مسئولان واحدها خلاف کند و ما او را عوض کنیم بلکه ما تمام نیروهای خود را صالح می‌دانیم اما اگر کسی را اصلح پیدا کنیم، او را جایگزین قبلی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 با بیان اینکه یکی از شرط‌های قید شده در آیین‌نامه جذب نیرو حسن شهرت است، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه از این بند آیین‌نامه‌ها برای جذب نیرو استفاده می‌کنیم و کسی که حسن شهرت را از دست بدهد یعنی شرط استخدام را از دست داده است.

وی از نیروهای بسیجی خواست تا اشتباهات را تذکر دهند و فضای انتقاد سازنده ایجاد شود زیرا با شناسایی ضعف‌ها جلوی آنها گرفته می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کشور خدمات زیادی را انجام داده و اکنون کمتر محله، کوچه و یا خانواده‌ای است که مدعی شود فرزندی در دانشگاه آزاد ندارد و یا اینکه دانشگاه آزاد تاثیری بر فرهنگ وی نداشته است.

غلامرضا ملک علیپور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دست نظام را در روزهای سخت و گسترش نظام آموزشی کشور گرفته است، گفت: این دانشگاه همچنان در حال ادامه دادن توسعه نظام آموزشی در کشور است و اساسنامه خوبی دارد.

وی با اشاره به مبحث عفاف و حجاب، تصریح کرد: امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که در دانشگاه‌های دولتی نیز مشکل عفاف و حجاب وجود ندارد زیرا نظام آموزشی، اصیل و اسلامی نیست و ساختار نظام آموزشی ما آموزش‌محور است.

این مسئول، تاسیس بسیج را یکی از کارهای حضرت امام (ره) برای پر کردن این خلٱ در نظام آموزشی دانست و اذعان کرد: بسیج نیز زاده انقلاب و تدبیر حضرت امام (ره) بوده و برای این به وجود آمده که خلٱ نظام را پر کند و هر جا نیاز باشد نیروهای بسیجی آنجا حضور یابند.

وی با بیان اینکه از ماموریت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها پر کردن نظام «پرورش محور» است، اذعان کرد: اجرای طرح «ولایت دانشجویی» که در این طرح دانشجویان فعال بسیجی شناسایی شده و آموزش‌های لازم را برای گرفتن سکان مدیریتی کشور می‌بینند از جمله برنامه‌های آموزش پرورش‌محوری است که در رٱس دانشگاه‌ها تعریف شده و نتیجه آن تربیت افرادی مانند شهید احمدی روشن و شهید شهریاری است.

ملک علیپور یادآور شد: سرانه بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تعریف شده نسبت به سال 78 مبلغ مشخصی بوده و اکنون با توجه به اینکه تهاجم فرهنگی تبدیل به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم شده است، همان بودجه برای اجرای کارهای فرهنگی اختصاص می‌یابد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads