کد خبر: 8363 - تاریخ: چهارشنبه، 26 سپتامبر 2012 - 16:50

شهادت خبرنگار پرس‌‌ تی‌ وی در حین مصاحبه زنده در سوریه

مايا ناصر، خبرنگار پرس تي‌وي به ضرب گلوله تک‌تيرانداز شورشيان معارض دولت سوريه در دمشق پايتخت، اين کشور کشته شد.

به گزارش خوبان به نقل از PRESSTV: مايا ناصر روز چهارشنبه ( ۵ شهريور، ۲۶ سپتامبر) در حال اجراي برنامه بود که به ضرب گلوله يک تک تيرانداز کشته شد.

حسين مرتضي، مدير دفتر شبکه تلويزيوني العالم و پرس تي‌وي در دمشق نيز هدف حمله شورشيان قرار گرفت و زخمي شد.

مايا ناصر و حسين مرتضي، سرگرم پوشش خبري دو انفجار در دمشق و درگيري‌ها در اين شهر بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

حميد رضا عمادي، مدير اتاق خبر پرس تي‌وي در واکنش به کشته شدن مايا ناصر گفت: «ما ترکيه، عربستان سعودي و قطر را مسئول قتل مايا مي‌دانيم که تسليحات در اختيار شورشيان قرار مي‌دهند تا غيرنظاميان، کارکنان نظامي و خبرنگاران را بکشند.»

عمادي تاکيد کرد: «پرس تي وي مساله قتل مايا را پي‌گيري مي‌کند و اجازه نخواهد داد تا آن دسته از افرادي که اين خبرنگار را کشتند، احساس کنند که آن‌ها مي‌توانند اصحاب رسانه را بکشند و از مجازات خلاصي يابند.»

مايا ناصر، متولد ۳۰ جولاي ۱۹۷۹ (۸ مرداد ۱۳۵۸) در سوريه، در دانشگاه کوپلان واقع در نيويورک امريکا علوم سياسي خواند. وي به زبان عربي و انگليسي تسلط داشت و در کشورهاي متعددي از جمله امريکا، سوريه، لبنان، اردن، مصر و بحرين کار کرده بود.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ ميلادي تاکنون صحنه ناآرامي ‌بوده است. دمشق مي‌گويد، قانون‌شکنان، خراب‌کاران و شورشيان عامل ناآرامي‌هاي اين کشور هستند، اين در حالي است که مخالفان نيروهاي امنيتي را به دخالت در اين کشتارها متهم مي‌کنند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شوند. بنابر برخي از گزارش‌ها، تعداد زيادي از شورشيان مسلح از اتباع خارجي هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads