کد خبر: 8344 - تاریخ: چهارشنبه، 26 سپتامبر 2012 - 15:58

افزایش 167 درصدی کشفیات ماهواره در گیلان

رئیس پلیس گیلان از افزایش 167 درصدی کشفیات ماهواره در استان خبر داد و گفت: حدود 50 درصد این کشفیات توسط مردم به صورت داوطلبانه انجام گرفته است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا عرصه امنیت را یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز بشریت دانست و اظهار کرد: پلیس انتظامی در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس به تعداد شهدای نیروی انتظامی استان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: تعداد 442 شهید نیروی انتظامی گیلان در دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات این نیرو است.

فرمانده انتظامی گیلان وجود 619 نفر جانباز و 61 آزاده سرافراز را مجموع افتخارات نیروی انتظامی گیلان در دوران دفاع مقدس و پس از آن عنوان کرد.

وی حمله دشمن بعثی عراق به ایران را با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: دلاوری‌های رزمندگان و ایستادگی آنها در مقابل استکبار، حقانیت نظام اسلامی را به دنیا ثابت کرد.

قائد رحمتی، ایستادگی را بزرگ‌ترین عامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: این ایستادگی حاصل تلاش و ایثارگری‌های تمام ملت در هشت سال دفاع مقدس بوده است که توانست معادلات جهانی را بر هم بزنند.

وی با اشاره به اهداف امروز دشمن، ابراز کرد: امروز استکبار جهانی متوجه موضوع علم و دانش فناوری ایران شده و تهاجم گسترده‌ای علیه نظام آغاز کرده است.

این مسئول، با بیان اینکه دانشمندان ایران اسلامی با استفاده از فرهنگ بسیجی مشکلات را پشت سر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: به همین منظور دشمن با بیم و هراس، برخورد با دانشمندان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بحث ایران‌هراسی و هسته‌ای را بهانه دشمن خواند و بیان کرد: دشمن از ایران اسلامی می‌ترسد و از نفوذ انقلاب ایران در بیداری منطقه به شدت واهمه دارد و به بحث تاثیر علم پی برده است.

قائد رحمتی در ادامه به فرا رسیدن هفته ناجا اشاره کرد و گفت: شعار امسال هفته ناجا «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ماست» نامگذاری شده و انتخاب این شعار سلیقه‌ای و ابتکار نیست بلکه حاصل عملکرد نیروی انتظامی در سال‌های اخیر بوده است.

وی سرمایه اجتماعی را رویکرد پلیس ایران نامید و یادآور شد: ثبات سیاسی بر اساس حقوق شهروندی و اعتماد و مشارکت استوار حاصل می‌شود.

رئیس پلیس گیلان جلب اعتماد مردم به پلیس و احساس امنیت در جامعه را عامل ایجاد قانونگرایی در جامعه نامید و متذکر شد: نیروی انتظامی به دنبال انجام مقتدرانه نرم در ماموریت‌های خود در مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی است.

وی در ادامه به وضعیت کشفیات گیلان از هفته ناجای سال گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود: از هفته ناجای سال گذشته تاکنون در بحث انواع سرقت‌ها 22 درصد کاهش داشتیم.

قائد رحمتی، کاهش 70 درصدی کشفیات انواع قاچاق، کاهش 9 درصدی کشفیات مواد مخدر با وجود رشد دو درصدی دستگیری باندهای مواد مخدر در استان را از جمله عملکرد پلیس گیلان برشمرد.

وی ابراز کرد: در مدت مذکور برخورد پلیس با ماهواره و جمع‌آوری آن در گیلان 167 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان نقش مردم در تحویل دادن ماهواره را عامل افزایش این رشد دانست و اذعان کرد: مردم با پی بردن به آسیب‌های مبتذل ماهواره به صورت داوطلبانه اقدام به تحویل دادن ماهواره خود کردند.

وی بین 40 تا 50 درصدی کشفیات ماهواره را به صورت داوطلبانه توسط مردم استان ذکر کرد و افزود: مردم خود می‌خواهند این بلای خانمانسوز را از محیط زندگیشان پاک کنند.

قائد رحمتی برنامه‌های هفته ناجا در گیلان را شامل برگزاری صبحگاه مشترک در هشتم مهر جاری، نمایش عملیات انتظامی، نمایشگاه سیار حجاب و عفاف، ملاقات چهره به چهره فرماندهان و مسئولان، آزمون استخدام اعزام به آموزش، مشاوره در مدارس، افتتاح نمایشگاه پلیس، برپایی مراسم ورزش صبحگاهی، همایش پیاده‌روی خانوادگی و… ذکر کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads