کد خبر: 79135 - تاریخ: یکشنبه، 10 می 2015 - 23:26

رئیس جهادکشاورزی گیلان:

خزانه گیری در شالیزارهای گیلان رو به پایان است

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: خزانه‌گیری و شخم اول در تمام شالیزارهای گیلان رو به پایان است.

به گزارش خوبان: عليرضا شعبان‌نژاد با اشاره به آخرين وضعيت كشت برنج در گيلان، گفت: تا پايان اولين دوره آبگذاري كانال‌هاي آب كشاورزي در تمام اراضي شاليزاري شخم اول و خزانه‌گيري انجام شده است.

وی اضافه کرد: به صورت موردی هنوز خزانه‌گیری در برخی از شالیزارها انجام نشده است که فقط یک درصد از شالیزارهای گیلان را تشکیل می‌دهد.

وي با بيان اينكه در 20 درصد از زمين‌هاي كشاورزي گيلان نشاءكاري (كشت برنج) صورت گرفته است، افزود: كشاورزان گيلاني بايد با استفاده از آب موجود در مزارع علاوه بر بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌ها نسبت به رعايت تقويم زراعي اقدام كنند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان از توزيع 150 تن بذر اصلاح شده برنج بين كشاورزان استان خبر داد و گفت: گيلان 238 هزار هكتار اراضي كشاورزي دارد.

شعبان‌نژاد درخصوص آخرين وضعيت توزيع نهاده‌هاي كشاورزي، تصريح كرد: سهميه كود گيلان 156 هزار تن است كه از ابتداي سال تاكنون حدود 80 هزار تن آن جذب شده و 61 هزار تن بين كشاورزان توزيع شده است.

وي تاكيد كرد: مابقي اين كودها در انبار شركت‌ خدمات و حمايتي و در اختيار كارگزاران است كه كشاورزان با مراجعه به اين مراكز مي‌توانند كود مورد نياز خود را تامین کنند.

 منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads