کد خبر: 7870 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 سپتامبر 2012 - 20:11

تعویض پی درپی مدیران IT استانداری حاصلی جز عقب ماندگی ندارد.

کسانی که تحصیلات مرا فوق دیپلم معرفی می‌کنند،باسیستم دانشگاه هیچ آشنایی ندارند بنده مهندس نرم افزار هستم و به آنها توصیه می‌کنم به فکر شب اول قبر خو د باشند.

به گزارش خوبان به نقل از 8دی: عزل مهندس میثاق بکیان مدیرکل سابق اداره فناوری ارتباطات واطلاعات استانداری گیلان در روز گذشته،مهمترین خبر درعرصه جابه جایی‌های دنباله دار بعداز انتصاب استاندار جدید بود. نام بکیان قبل از آن که با اداره فناوری ارتباطات واطلاعات عجین باشد،در ساختمانی درپارک ملت رشت که معروف است به مقر حضرت علی اکبر(ع)،آشناست. مقری که چندسالی است درحوزه پژوهش درسیره عملی شهدا ودفاع مقدس گیلان گام‌های قابل توجهی برداشته است. متن ذیل حاصل گفت وگوی اختصاصی ۸دی با وی بعداز عزل می‌باشد که ازنظرتان می‌گذرد:

سوابق:

مسئول بسیج دانشجویی مراکزآموزش عالی شهیدچمران رشت

مدیرمسئول نشریه باور،جلوه و ره آورد

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد شرق گیلان

مسئول هسته علمی‌کامپیوتر و الکترونیک دانشگاه وکسب مقام نخست دربین دانشگاهها

دو دوره نفر اول جشنواره ممتازین ومخترعین درسال۸۴ و ۸۵

تالیف ۲کتاب درحوزه نرم افزار و کامپیوتر و نهضت عاشورا

موسس موسسه راوبان شهدا(تفحص سیره عملی شهدا استان)

تشکیل ۱۰ قرارگاه فرهنگی درسطح استان

مشاورمدیرکل بنیادحفظ آثارونشرارزشهای ذفاع مقدس

مسئول سایت جامع دفاع مقدس وشهدای استان گیلان

کارشناس امنیت واطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان

و…ازجمله سوابق وی می‌باشد.

بکیان درپاسخ به سوال خبرنگار۸دی درخصوص عملکرد وی در مدت تصدی اداره کل فناوری اطلاعات وارتباطات استانداری گفت: ازجمله فعالیت بنده درمدت ۱۵ ماه خدمت دراین مسئولیت می‌توان تشکیل سازمان الکترونیک دراستانداری بعداز ۱۰ سال اشاره کرد که دراین حوزه وضعیت مناسبی نداشتیم.

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی استانداری،بالابردن سطح خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت از ۳۵ خدمت در۵سال قبل از حضورم به ۱۷۵ خدمت که درنوع خود بی نظیر است.درآمد این دفاتر را از ماهی ۴۰۰تومان به ماهی چندین میلیون رساندیم.

نگهداری وگسترش شبکه GDNستانداری،راه اندازی سیستم پیام استانداری،درحوزه زیرساختی تجهیز وارتقا پهنا باند استانداری وفرمانداری‌ها،اجرای طرح استانداری مجازی که مردم بدون مراجعه مکاتبات خود راپیگیری می‌کنند وخواسته‌های آنان توسط پیغام صوتی به استاندار ومدیران ارسال می‌شود،کارمند الکترونیک راه اندازی کردیم که اینکار به الگویی تبدیل شدکه از ریاست جمهوری برای نمونه برداری آمدند.

اجرای فاز اول بسترپشتیبان وپدافند غیرعامل که درمواقعی که سیستم ارتباطی ازکار می‌افتد با این سیستم می‌توان ارتباط برقرار کرد

جذب اعتبار۳۰۰میلیون توسط بنده ازوزیر ارتباطات و ۴۹۰ میلیون تومان از منابع استانی از اقدامات بنده در حوزه مالی می‌باشد و مهمتر از آن اینکه درانتخابات مجلس، استان گیلان درحوزه IT، درکشور دوم شد ودیگر مباحث که ازمجال این فرصت خارج است

میثاق بکیان در ادامه با گلایه از نوع مباحثی که درخصوص سوابق تحصیلی واجرایی وی مطرح می‌شود اظهارداشت: کسانی که تحصیلات مرا فوق دیپلم معرفی می‌کنند،باسیستم دانشگاه هیچ آشنایی ندارند بنده مهندس نرم افزار هستم و به آنها توصیه می‌کنم به فکر شب اول قبر خو د باشند.وی افزود: اگر درجنگ ماموفق شدیم نتیجه حضور جوانان واعتماد به آنان بود.

ITسیاسی نیست ویک واحد فنی است ودارای برنامه‌های بلند مدت ومیان مدت است و تعویض پی درپی مدیران IT حاصلی جز عقب ماندگی ندارد.

بعد از معاون سیاسی امنیتی بنده اولین مدیر کلی هستم که بعد از روی کار آمدن آقای‌هاشم نیا تعویض می‌شوم.

وی ادامه داد: بعد ازانتصاب استاندار جدید،بنده دیداری با ایشان نداشتم و به بنده فرصتی برای طرح و دفاع از عملکرد و برنامه‌ها داده نشد

نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. زهرا
     | 2012/09/22 - 02:24
    پاسخ

    جالبه ازشون بپرسید که چطوری شد سر این کار رفتید؟
    آیا شما واقعا برترین توی حوزه خودتون بودید برای تصدی این شغل؟

  2. حمید
     | 2012/12/4 - 01:07
    پاسخ

    بالاخره بکیان هم رفت و باید می رفت تا حلقه مفقوده ای که از دید عوام مخفی مانده بود و حاصل عقب ماندگی استان بوده و در سالهای قبل بکیان، با اجرا ی پروژه هایی که وجود خارجی نداشت و چندین میلیارد تومان از بیت المال صرف آنها شد باید این پروژه ها اجرا شود و بکیان مانع این نوع پروژه ها بود

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads