کد خبر: 7712 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2012 - 20:28

گیلان دارای رتبه ششم تولید مرغ گوشتی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان دارای رتبه ششم تولید مرغ گوشتی در کشور است، گفت: مجوز پرورش مرغ اجداد و مادر نیز هفته آینده برای گیلان گرفته می شود.

به گزارش خوبان به نقل  ازشبستان: اردشیر روحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ظهر امروز (28 شهریور) در جلسه توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه امسال بالغ بر 16 میلیارد تومان از اعتبارات را جذب کرده ایم، گفت: در تلاش هستیم تا پرورش مرغ گوشتی، تخم گذار و اجدادی را در استان توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه ششم تولید مرغ گوشتی کشور را داریم، افزود: ظرفیت های بسیاری در این خصوص در استان وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

روحی از سهمیه یک میلیون و 500 هزار قطعه مرغ گوشتی استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با تولید این مقدار طی یک ماه آینده، 30 میلیارد تومان اعتبار در این بخش جذب می شود.
صدور مجوز پرورش مرغ اجداد و مادر طی هفته آینده در گیلان

وی با اشاره به اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های کشاورزی دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصد در استان، گفت: مجوز پرورش مرغ اجداد و مادر نیز هفته آینده برای گیلان گرفته می شود
روحی با اشاره به بودجه سه میلیارد و 800 میلیون تومان منابع طبیعی استان برای زراعت صنوبر، بیان کرد: تاکنون سازمان مربوطه اقدامی جهت اختصاص این بودجه انجام نداده و در صورت تکرار این روند بودجه مذکور بین شهرستان ها توزیع می شود.
وی به تشریح سرمایه گذاری در طرح های توسعه کشاورزی پرداخت و افزود: در بخش تولیدات دامی 42.5 درصد، در بخش مکانیزاسیون 38.7 درصد، باغبانی 10.8 درصد، شیلات 3.4 درصد و ابریشم 16 درصد افزایش داشتیم.
گیلان از بهترین شرایط برای توسعه پرورش مرغ برخوردار است

در ادامه نشست، حسینی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه امسال حدود 164 میلیارد تومان برای پروژه های کشاورزی استان اعتبار داریم گفت: بانک مرکزی 20 درصد این اعتبار را در مرکز متمرکز کرده و 148 میلیارد تومان را به استان اختصاص داده است.
وی افزایش ظرفیت تولید مرغ در گیلان را از طرح‌های مهم بخش کشاورزی دانست و گفت: برای پرداخت تسهیلات در این بخش مشکلی نداریم.
حسینی تصریح کرد: تلفات مرغ در گیلان زیر 5 درصد است و گیلان از بهترین شرایط برای توسعه پرورش مرغ برخوردار است که باید سهمیه مناسبی را بریا استان جذب کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads