کد خبر: 7700 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2012 - 17:12

1400 شغل در بخش کشاورزی گیلان ایجاد شد

استاندار گیلان گفت: از محل توزیع اعتبارات طرح توسعه کشاورزی، برای یک‌هزار و 142 نفر در بخش کشاورزی 16 شهرستان استان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: کیهان‌ هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار کرد: از 31 میلیارد تومان طرح توسعه کشاورزی مصوب بالغ بر 16 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش تولیدات دامی، مکانیزاسیون، باغبانی، صنایع، شیلات، دامپزشکی، ابریشم، زراعت و منابع طبیعی پرداخت شده است.

به گفته وی، از محل توزیع اعتبارات طرح توسعه کشاورزی برای یک‌هزار و 142 نفر در بخش کشاورزی 16 شهرستان استان شغل ایجاد شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان از ظرفیت و توانمندی‌های بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها برای رشد اقتصاد کشاورزی و توسعه این بخش گام‌های تاثیر گذارتر برداریم.

هاشم‌نیا در بخش پرورش ماهیان خاوری گفت: استان‌های دیگر نباید در این بخش از ما جلو بیفتند بنابراین ایجاد عرصه‌های جدید که بتواند توسعه این بخش را تسریع کند ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عرصه‌های جدید تنها زمین در بخش کشاورزی نیست، ابراز کرد: ما می‌توانیم از تالاب‌ها، دریاها، استخرها و دیگر این بخش‌ها به نحو احسن در بخش تولیدات کشاورزی بهره ببریم.

استاندار گیلان با تاکید بر اجرای طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی هستند، تصریح کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در اقتصاد مقاومتی مهم و اثر گذار بوده و هر پروژه‌ای که دارای توجیه اقتصادی است می‌توانیم به بخش خصوصی هدایت کنیم تا طرح‌ها هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی فعال کردن عرصه‌های غیر فعال در بخش کشاورزی، فعال کردن بخش‌های ترویجی کشاورزی و استفاده از دانش آموختگان رشته کشاورزی، اتخاذ سیاست‌های یکپارچه سازی در بخش تولیدات دامی، اولویت پرداخت تسهیلات توسعه‌ای برای طرح‌های نیمه تمام کشاورزی را از نکات مهم قرار داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads