کد خبر: 7610 - تاریخ: یکشنبه، 16 سپتامبر 2012 - 21:50

پروژه فشار بر ایران تا آستانه انتخابات1392

نمایندگانی از 3 سرویس اطلااتی سیا، موساد و MI6 به همراه نماینده سرویس اطلاعاتی سعودی و همچنین برخی از گروه‌های ضد‌انقلاب مرتبط با این سرویس‌ها در نشستی در یکی از کشورهای همسایه ایران ابعاد راهبرد تشدید فشار بر ایران…

به گزارش خوبان به نقل ازایران هسته ای: منابع امنیتی می گویند نمایندگانی از 3 سرویس اطلااتی سیا، موساد و MI6 به همراه نماینده سرویس اطلاعاتی سعودی و همچنین برخی از گروه های ضد انقلاب مرتبط با این سرویس ها در نشستی در یکی از کشورهای همسایه ایران ابعاد راهبرد تشدید فشار بر ایران تا آستانه انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 را نهایی کرده اند.

در این نشست که اواخر مرداد 1391 برگزار شده و دارای عنوان پوششی «سنجش وضعیت جامعه مدنی ایران» بوده، نکات زیر مطرح شده است.

1- اعضا در این باره بحث کرده اند که در فاصله زمانی باقی مانده تا خرداد 1392، باید گزینه های فشار مانند ایجاد تهدیدمعتبر نظامی، تحریم های فلج کننده، مذاکره، عملیات اطلاعاتی و تلاش برای بازسازی جران فتنه در ایران با هم ترکیب شده و به طور هم زمان اعمال شود.

2- طرف اسراییلی عقیده داشته است در این فاصله زمانی، گزینه عملیات روانی از بقیه گزینه ها مهم تر است و باید در راس توجه همه منابع، عوامل و شبکه های مرتبط قرار گیرد. یک کارشناس در تهران که از موضوع مطلع است، به «ایران هسته ای» گفت: «اسراییلی ها عقیده دارند توان اقدام واقعی آنها علیه ایران اندک است، ولی همین توان اندک اگر با یک پروژه عملیات روانی سنگین ترکیب شود، می تواند اثر فلج کننده ای بر داخل ایران بگذارد».

3- در بخش جمع بندی این جلسه موارد زیرمصوب شده است:

– گزینه عملیات نظامی باید به گونه ای حوزه رسانه و عملیات روانی مطرح شود که مردم در ایران حس کنند این گزینه بسیار نزدیک است.

– همچنین گزینه تحریم باید به گونه ای اعمال شود که مردم ایران حس کنند آینده معیشتی آنها در حال نابودی است و تنها راه خروج از این وضعیت این است که ایران موضع خود را درباره مسائل هسته ای و منطقه ای تعدیل کند.

– گزینه عملیات اطلاعاتی بر مبنای مباحثی که در این جلسه مطرح شده باید به گونه ای جلوه داده شود که گویی نظام قادر به تامین امنیت نیست و به اصطلاح کار از دست آن در رفته است.

– علاوه بر این، در این جلسه تاکید شده است که همه این اقدامات بدون انجام یک تحرک جدی از جانب جریان اصلاح طلب در داخل بی نتیجه است. پیش از این هم خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه برخط از چهره های اصلاح طلب در داخل که ارتباطات نزدیکی با جریان های خارجی دارند، در اظهاراتی خصوص گفته بودند که طرف خارجی به آنها می گوید چرا هیچ اقدامی برای تکمیل فشارهای غرب علیه ایران در داخل انجام نمی دهند و چرا جریان اصلاحات چنین بی تحرک شده است.

فعلا اطلاعات بیشتری درباره این جلسه در دسترس نیست. «ایران هسته ای» به محض دریافت جزئیات بیشتر مجددا به این مسئله باز خواهد گشت ولی در عین حال این موضوع کاملا روشن است که تحرکات سرویس های غربی با هدف اثر گذاری بر محیط داخلی ایران بسیار جدی تر شده و این تحرکات نه فقط در حوزه رسانه، بلکه در حوزه های عملیاتی در جریان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads