کد خبر: 7326 - تاریخ: چهارشنبه، 12 سپتامبر 2012 - 19:24

قطع تمامی روابط دیپلماتیک با آمریکا / محاکمه هتاکان به مقدسات اسلامی

در پی پخش فیلم موهن آمریکایی به ساحت پیامبر اکرم(ص) ، فعالان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره خواستار قطع تمامی روابط دیپلماتیک با آمریکا و محاکمه هتاکان به مقدسات اسلامی شدند.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنگارفارس در قاهره، ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) خشم گروه‌های انقلابی، سیاسی و اسلامی در مصر را به دنبال داشت که برخی‌ها از آنها شعارهایی برای قطع روابط با طرف آمریکایی را سر داده و برخی‌ها نیز خواهان عذرخواهی رسمی و ممانعت از پخش این فیلم هستند همچنانکه تعدادی از جوانان در صفحات فیس بوک خواستار قطع کالاهای خارجی شدند.

خبرنگار فارس در قاهره مصاحبه‌ای را با تعدادی از مصری‌ها در خصوص تظاهرات‌ شب گذشته مصری‌ها در مقابل سفارت آمریکا که طی آن پرچم آمریکا را به پائین کشیدند، انجام داده که در زیر متن آن آمده است.

درخواست برگزاری راهپیمایی‌های میلیونی در تمامی کشورهای اسلامی

«وائل غنیم» فعال سیاسی در این باره گفت که دولت آمریکا باید خطرات این موضع را درک کرده و از تحریک احساسات مسلمانان پرهیز کند و جلوی پخش این فیلم توهین‌آمیز را بگیرد تا این بحران به هر شکل ممکن فیصله پیدا کند.

«احمد علی» دیگر فعال سیاسی عضو جنبش 6 آوریل از دولت مصر خواست تا سفیر آمریکا را احضار کرده و تمامی تعاملات دیپلماتیک و غیره را با طرف آمریکایی تا زمانیکه از امت اسلامی به طور رسمی عذرخواهی نکرده است، قطع کند.

وی همچنین خواستار برگزاری راهپیمایی‌های میلیونی در تمامی کشورهای اسلامی و سطح جهان و نیز برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در تمامی کشورهای جهان شد.

«شعبان الدقی» وکیل حقوقی و عضو جماعت اخوان‌المسلمون تاکید کرد که باید پخش فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) متوقف شود و دولت مصر باید موضع قاطعی علیه هر گونه تجاوز علیه مسلمانان اتخاذ کند.

وی از دولت آمریکا خواست تا از پخش این فیلم ممانعت کند و به احساسات مسلمانان احترام گذاشته و از برانگیختن خشم آنها شدیدا خودداری کند.

آمریکا باید عوامل این فیلم موهن را محاکمه کند

«منتصر الزیات» وکیل حقوقی گروه‌های اسلامی از دولت آمریکا خواست تا دست‌اندرکاران ساخت این فیلم موهن را محاکمه کند و اظهار داشت که این فیلم دروغ دیگری از دروغ‌های کسانی است که با اسلام دشمنی دارند و این مسئله نیز پس از انقلاب‌های بهار عربی بیشتر شده است.

الزیات همچنین خواستار لغو تابعیت مصری از قبطی‌های مصری شد که در تولید این فیلم اهانت‌آمیز مشارکت داشته‌اند و تاکید کرد که دولت باید موضع صریحی علیه اینگونه اهانت‌ها به مسلمانان اتخاذ کند.

دکتر«اشرف فهمی موسی» مشاور دینی مرکز آمریکایی در نیویورک نیز اظهار داشت که ساخت این فیلم بیانگر بی‌ادبی تعدادی از افرادی است که مجری برنامه‌های صهیونیست‌ها هستند و سعی دارند در مصر فتنه طائفه‌ای بین قبطی‌ها و مسلمانان ایجاد کنند.

وی تاکید کرد که سطح سیاسی کشور باید با این موضوع با قاطعیت برخورد کند زیرا این خشم تنها در مصر نیست بلکه همه کشورهای اسلامی از این اقدام به خشم آمده‌اند.

فهمی موسی دولت آمریکا را به عذرخواهی از همه مسلمانان فراخواند زیرا آمریکا اجازه انجام چنین کار اهانت‌آمیزی به اسلام را در خاک این کشور داده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads