کد خبر: 7038 - تاریخ: یکشنبه، 9 سپتامبر 2012 - 18:04

خبر خوش برای رانندگان متخلف در رشت!

دوربین‌های پلاک‌خوان که مستقیما به اجراییات راهنمایی و رانندگی متصل است در صورت بروز هرگونه تخلف در نخستین زمان ممکن برگ جریمه همراه با عکس به درب خانه‌ مالک خودرو تحویل داده می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: سید تقی امینی با اشاره به اینکه تجهیز خیابان‌های مرکز استان به دوربین‌های پلاک خوان از طرف شهرداری رشت خریداری شده است، اظهار کرد: این دوربین‌ها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار می‌گیرد.

وی نصب دوربین در نقاط پرتردد رشت را طرحی یک ساله عنوان کرد و افزود: اکنون نقاط پرترافیک و تقاطع‌های حساس مرکز شهر رشت شناسایی شده است.

این مسئول ادامه داد: اقدام‌های زیربنایی برای شناسایی نقاط مهم و نصب پایه‌های دوربین‌های پلاک‌خوان در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه نصب دوربین پلاک‌خوان در استان در ابتدا در سطح کلان‌شهر رشت به عنوان پایلوت اجرا می‌شود، ابراز کرد: دوربین‌های پلاک‌خوان که مستقیما به اجراییات راهنمایی و رانندگی متصل است در صورت بروز هرگونه تخلف از طرف مالکان خودروها در هر زمان از شبانه‌روز تخلفات را ثبت و ضبط می‌کند و در نخستین زمان ممکن برگ جریمه همراه با عکس به درب خانه‌ مالک خودرو تحویل داده می‌شود.

امینی در ادامه به آمادگی پلیس راهور در مرحله دوم طرح تابستانی اشاره کرد و گفت: پلیس راهور گیلان در مرحله دوم طرح تابستانی از ابتدای شهریور تا پایان ماه جاری با تمام توان طرح جامع مرحله دوم مسافرت‌های تابستانی را تهیه و تدوین کرده است.

به گفته وی، در این طرح 472 نفر از پرسنل راهور استان در تیم‌های مختلف در مرکز شهر رشت و تمام شهرستان‌های تابعه‌ گیلان مستقر شدند و توانسته‌اند تا به امروز ایمنی سفر و ترافیک روان را برای مردم و مسافران به ارمغان بیاورند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: در شهرهای رودبار، انزلی، آستارا و لاهیجان به لحاظ مسافرپذیر بودن این شهرها از طرف پلیس با تدابیر ویژه‌ای، برخورد شد.

وی یادآور شد: با تقویت پرسنل و استفاده از 70 نفر نیروی مرکز آموزش سعی شده تا فضای ماندگاری مسافر در استان مهیا شود.

امینی به حجم بی‌سابقه‌ مسافر در ایام عید سعید فطر که با تعطیلی چند روزه تهران به مناسبت برگزاری اجلاس مهم مصادف شده بود، اشاره کرد و گفت: در این مدت با لغو مرخصی همکاران تلاش شده تا آسایش برای مسافران ایجاد شود بنابراین پلیس راهور گیلان با ایجاد اطمینان برای هموطنان همواره تلاش کرده تا در کنار مردم باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای دانش مردم و افزایش نرخ جریمه‌ها در پرترددترین روزهای سال در گیلان در نیمه نخست شهریور امسال سبب شده تا پلیس راهور استان با کارنامه موفق کاهش 44 درصدی تصادفات درون شهری جرحی و فوتی مواجه شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads