کد خبر: 68215 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 دسامبر 2014 - 10:49

مدیر کل ثبت احوال گیلان:

جایگزین‌سازی در خانواده‌های گیلان انجام نمی‌شود

خندستانی با بیان اینکه جایگزین‌سازی در خانواده‌های گیلان انجام نمی‌شود، یادآور شد: هر خانواده باید حداقل دو فرزند داشته باشد تا جایگزین پدر و مادر شود.

به گزارش خوبان، زاهد خندستانی روز چهارشنبه در نشست اداره ثبت احوال استان گیلان با اشاره به وظایف این سازمان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال زیرساختی و هویتی است.

وی تولید آمار و ثبت وقایع رخدادهای حیاتی را از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال عنوان کرد و افزود: تنظیم اسناد سجلی و مناسبت فردی از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه این سازمان پایگاه جمعیتی کشور است، گفت: این سازمان با ورود به صلاحیت افراد در انتخابات به بحث مناسب‌سازی رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند.

وی آمار جمعیت گیلان را 2 میلیون و 531 هزار نفر بیان کرد و افزود: از این میزان 49.62 درصد مرد و 50.38 درصد زن هستند.

خندستانی روند جمعیتی گیلان را همچنان در حال کاهش عنوان کرد و یادآور شد: نرخ رشد جمعیت گیلان 0.69 درصد و میانگین کشوری 1.3 درصد است.

وی میزان فرزندآوری گیلان را 1.4 فرزند و میانگین کشوری را 0.7 عنوان کرد و گفت: نرخ سالمندی گیلان در 65 سال 8.1 درصد و در 60 سال نیز 12 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با تاکید بر اینکه رشد جمعیتی این استان پایین است، خاطرنشان کرد: ازدواج در استان پایین و طلاق بالاست.

وی با بیان اینکه جایگزین‌سازی در خانواده‌های گیلان انجام نمی‌شود، یادآور شد: هر خانواده باید حداقل دو فرزند داشته باشد تا جایگزین پدر و مادر شود.

خندستانی درباره صدور کارت ملی هوشمند تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند از بهمن سال گذشته در استان آغاز شده و تاکنون 38 هزار فقره درخواست کارت هوشمند داشتیم که حدود 30 هزار کارت صادر شده است.

وی درج مشخصات فردی، بارکد، اطلاعات سببی و نسبی، تبعیت فرد و … را از ویژگی‌های آن خواند و خاطرنشان کرد: در این کارت تراشه هوشمند تعبیه شده و ظرفیت زیادی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads