کد خبر: 6746 - تاریخ: چهارشنبه، 5 سپتامبر 2012 - 18:22

منطقه آزادانزلي منطقه‌اي هوشمند، سبز و جهاني مي‌شود

رييس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي گفت: براساس اهداف طرح شده در سند راهبردي، منطقه آزاد انزلي باید به منطقه‌اي هوشمند، سبز و جهاني تبدیل شود.

به گزارش خوبان به نقل ازایسنا: مهندس «سعيد رحيمي» با بيان اين‌كه طبق اهداف مندرج در سند راهبردي، اين منطقه به منطقه‌اي هوشمند، سبز و جهاني تبديل مي‌شود، اظهار کرد: براساس مرحله‌بندي تعيين شده در طرح جامع منطقه آزاد انزلي اين منطقه در سه دوره زماني 5 ساله به مرحله تثبيت مي‌رسد.

وي دوران جهش را مرحله آمادگي امكانات زيرساختي منطقه اعلام كرد و درخصوص اقداماتي كه در اين دوره از سوي سازمان منطقه آزاد انزلي انجام شده است، افزود: برندسازي به نام منطقه آزادانزلي از طريق زمينه‌سازي براي بازاريابي محصولات و كالاهاي توليدي به‌همراه جلب مشاركت خارجي و داخلي، تكميل شبكه‌هاي زيربنايي ترانزيتي داخل محدوده و مسيرهاي ورودي – خروجي، اتصال به شبكه راه‌آهن سراسري از طريق وصل شدن به مسير راه‌آهن قزوين رشت انزلي، بهره‌برداري از فاز نخست بندر كاسپين، ايجاد و ساماندهي پهنه‌بندي‌هاي مختلف مشتمل بر شهرك‌هاي صنعتي، شهرك علمي – فني و دهكده تندرستي، فرآيندسازي و اخذ رتبه‌هاي بين‌المللي مديريت سازماني از جمله برنامه‌هايي است كه در مرحله جهش از سوي اين سازمان انجام مي‌شود.

رحيمي 5 ساله دوم را مرحله بلوغ سازمان متبوع خود دانست و گفت: مرحله بلوغ منطقه، مرحله جذب سرمايه‌گذار داخلي و خارجي براي تحقق اهداف كلان و راهبردي است.

وي در خصوص راهكارهاي دستيابي به اهداف دوران بلوغ بيان كرد: جذب سرمايه‌ها و فن آوري خارجي در زمينه صنايع و تكنولوژي‌هاي نوين، ايجاد و توسعه پارك فناوري، توسعه بندرگاه كاسپين، توسعه محيط مسكوني و پشتيباني رفاهي براي ساكنين، سرمايه‌گذاران و گردشگران ورودي به همراه تبديل منطقه آزادانزلي به سرزنجيره فعاليت‌هاي حمل و نقل داخلي و بين‌المللي كشور و سرزنجيره فعاليت‌هاي گردشگري استان گيلان از جمله مهمترين برنامه‌هاي راهبردي به منظور تحقق اهداف دوران بلوغ خود است.

مهندس سعيد رحيمي سومين مرحله از اهداف طرح راهبردي سازمان متبوع خود را مرحله تثبيت اعلام و اضافه کرد: دوره تثبيت كه مشتمل بر رسيدن اين منطقه به منطقه‌اي هوشمند، سبز و جهاني است آخرين مرحله از مرحله‌بندي عام اهداف كلان و راهبردي است كه در 5 سال محقق مي‌شود.

وي تصريح كرد: براساس مرحله‌بندي طرح جامع و راهبردي منطقه آزاد انزلي در مرحله جهش كليه زيرساخت‌هاي مورد نياز آماده سازي شده، در مرحله بلوغ فعاليت‌هاي صنعتي-خدماتي به منظور جذب هرچه فزون‌تر سرمايه‌هاي داخلي و خارجي انجام مي‌شود و در آخرين مرحله يعني مرحله تثبيت شاهد تحقق چشم‌اندازها و اهداف كلان خواهيم بود.

رحيمي در رابطه با مرحله تثبيت گفت: در اين مرحله محيط هاي صنعتي، بازرگاني، گردشگري، ترانزيت و نوآوري فعال كه طي مراحل جهش و بلوغ به اقتصاد جهاني متصل شده با انتقال تكنولوژي و دانش فني به داخل كشور و جذب سرمايه خارجي به اهداف اصلي ايجاد خود طبق قانون مناطق آزاد دست مي‌يابد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads